Από ψηλά μοιάζει με ζωγραφιά, εφιάλτης όμως όταν περπατάς

Ζωγραφιά από ψηλά

Αυτές τις ημέρες του εγκλεισμού, καθημερινά τρέχω στη διαδρομή, κατα μήκος της Λεωφόρου Αθηνών. Από το Παλατάκι μέχρι το Δαφνί και μετά προς το Α’ Αθλητικό, το Θεαθήναι. Επιστρέφω και ανεβαίνω  στον Προφήτη Ηλία.  Πολλές οι διαδρομές και πράγματι η πόλη μας προσφέρεται για περιπάτους, επαφή με τη φύση με τόσο πολύ ελεύθερο χώρο,  πράσινο  και πάρκα. Έτσι φαίνεται από ψηλά και στη νέα  ιστοσελίδα του Δήμου μας. Πανοραμική άποψη της πόλης με το Δημαρχείο και το Παλατάκι. Αθλητικοί χώροι, γήπεδα, ορεινοί όγκοι. Μια ζωγραφιά η πόλη μας, από ψηλά.

Είμαστε τυχεροί;

Στις διαδρομές λοιπόν, συναντούσα δρομείς. Πολλοί περισσότεροι από όσους έβλεπα, παλιά, πριν τον εγκλεισμό. Αποδείχθηκε ότι κάποιοι-ες  ήταν από άλλες περιοχές . Στις σύντομες συζητήσεις, μεταξύ συναδέλφων-δρομέων, μου έλεγαν πόσο τυχερή  είμαι που ζω στο Χαϊδάρι. Μια παρέα είχε έρθει από το Αιγάλεω  και με παράπονο έλεγαν ότι έχουν μόνο ένα Μπαρουτάδικο. Και με τα μέτρα, είναι επικίνδυνο να συνωστίζονται τόσοι πολλοί απο το Αιγάλεω, σε ένα μόνο παρκο. Και η λύση είναι  το Χαϊδάρι.

Όταν όμως περπατάς

Απογοητεύεσαι οικτρά. Από τα πεζοδρόμια της Λεωφόρου Αθηνών μέχρι το Δαφνί. Όχι τώρα δεν φταίνε τα αυτοκίνητα, αφού σε λίγα σημεία, υπάρχει πλέον παράνομη στάθμευση.Μιλώ για τη λεωφόρο πάντα γιατί στους  συνοικιακούς δρόμους είναι όλα τα πεζοδρόμια κατειλημμένα από παράνομη στάθμευση. Τώρα αποκαλύφθηκε η ασχήμια των πεζοδρομίων. Σπασμένες πλάκες, χώμα σε άλλα σημεία,  σήμανση που γέρνει ή έχει αποξηλωθεί. Η πινακίδα η ενημερωτική  που καταλαμβάνει τεσσερα μέτρα σε πλάτος  και ενημερώνει για το έργο  (η πεζογέφυρα στη παιδική χαρά Νουνού), σκουριασμένοι ιστοί σήμανσης, ξαπλωμένοι ήσυχα. Ωραίες κοιμωμένες…

Δρόμοι – κατσικόδρομοι

Αυτές τις ημέρες βρέθηκα σε κάθε μικρή γειτονιά της πόλης μας. Χωρίς την κίνηση των οχημάτων στους δρόμους απαθανάτισα την αθλιότητα τους οδοστρώματος.  Οι λακκούβες,  οι ρωγμές στην άσφαλτο, τα νερά που λιμνάζουν σε κάθε διασταύρωση και άκρη. Γηρασμένοι οι δρόμοι μας, γεμάτοι φθορές και σπασίματα. Άσφαλτος επικίνδυνη. Ολισθηρή και κατεστραμμένη επιφάνεια, παντού.Ούτε ένας δρόμος σωστός. Οδική Ασφάλεια, όνειρο θερινής νυκτός.

Πινακίδες επικίνδυνες

Οι πινακίδες γενικώς είναι σε κακά χάλια. Πρόχειρα πακτωμένες, βρώμικες, μουτζουρωμένες. Μέσα σε κλαδιά κρυμμένες. Ή από παράνομη στάθμευση, αόρατες κυριολεκτικά. Δυό ή τρεις μαζί, στριμωγμένες σε στενά πεζοδρόμια. Πινακίδες αναγγελίας κινδύνου, ενημερωτικές, πινακίδες σχολικής ζώνης. Πινακίδες περιττές σε πολλές περιπτώσεις, πινακίδες που μπερδεύουν και είναι αιτία κινδύνου. Για οδηγούς και πεζούς

Πεζοδρόμια αδιάβατα

Εδώ είναι γνωστό και έχουμε πει τόσα πολλά. Καμία δικαιολογία δεν χωρά για την συνεχή απομείωση του πλάτους όδευσης των πεζοδρομίων.  Εκτός από την ολισθηρότητα και την απουσία επίστρωσης με τα κατάλληλα και ομοιογενή υλικά. Κάθε παρόδιος κάνει ο,τι θέλει στο πεζοδρόμιο μπροστά στο σπίτι ή το κατάστημά του. Εξ’ου και η άθλια κατάσταση και η έλλειψη προσβασιμότητας για όλους. Κολονάκια  παντού, απαγορεύονται ρητώς βέβαια αλλά εδώ και η δημοτική αρχή έχει παραβεί το νόμο σε πλείστες περιπτώσεις. Φύτευση από παροδίους, τοποθέτηση εμποδίων ακόμα και στο οδόστρωμα!.Ζαρντινιέρες, σκαλάκια, μεταλλικά για αποτροπή στάθμευσης ή για κλείδωμα της μοτοσυκλέτας! Ότι θέλει ο καθένας κάνει. Και έρχεται και η ΔΕΗ βάζει κολόνες στα πεζοδρόμια τα ελάχιστα, ο ΟΤΕ τα ΚΑΦΑΟ  όπου εξυπηρετεί. Βέβαια εδώ να πούμε ότι η Τεχνική Υπηρεσία μπορεί να αλλάξει τα σχέδια των εταιρειών κοινης ωφελείας (σε άλλο άρθρο αυτό). Αρκεί ο ενδιαφερόμενος να έχει το “κονέ” στην υπηρεσία.

 μιά διάβαση έστω;  Στο Δήμο Αθηναίων κοιτούν πρώτα χαμηλά

Ο κος Μπακογιάννης, από την πρώτη μας συνάντηση στο προεκλογικό του  γραφείο (μαμάδες στο δρόμο+) μας είχε δηλώσει ότι θέλει να γίνει ο δήμαρχος των πεζοδρομίων. Ο Δήμαρχος της Οδικής Ασφάλειας. Και ναι, τηρεί τις προεκλογικές δεσμεύσεις του.

“Ξεκινάμε από κάτω προς τα πάνω. κοιτώντας χαμηλά για να μπορέσουμε να στρέψουμε τα μάτια μας ψηλά” δήλωσε ο δήμαρχος και παρουσίασε Το τεχνικό πρόγραμμα 2020,  το οποίο περιλαμβάνει 171 δράσεις για την πόλη εκ των οποίων 58 είναι συνεχιζόμενα έργα, 89 είναι νέα έργα και 24 οι μελέτες (νέες και εξελισσόμενες).  Κι ενώ ο Δήμος  Αθηναίων, ασφαλτοστρώνει και βάφει διαβάσεις, αξιοποιώντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό τη δυνατότητα  που δίνουν οι περιορισμοί στην κυκλοφορία πεζών και οχημάτων εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης, εντατικοποιεί τις παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της πόλης σε μια προσπάθεια να το κάνει πιο φιλικό και -κυρίως- πιο ασφαλές για όλους.

Η δουλειά που γίνεται τώρα, έχει μεγάλη αξία για την επόμενη μέρα. Φροντίζουμε και περιποιούμαστε το δημόσιο χώρο της Αθήνας γιατί αυτόν θα απολαύσουμε όταν θα βγούμε από τα σπίτια μας, αυτός θα ορίζει και πάλι την καθημερινότητά μας. Τον κάνουμε καλύτερο» τονίζει σε δήλωσή του ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης ο οποίος μαζί με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Βασίλη Αξιώτη τις προηγούμενες μέρες επισκέφθηκαν έργα σε εξέλιξη..

Μελέτες και Νόμος

Οι μελέτες έργων και παροχής τεχνικών και συναφών επιστημονικών υπηρεσιών και τα τεύχη δημόσιου διαγωνισμού ανάθεσης μελετών των δήμων συντάσσονται και θεωρούνται από την τεχνική υπηρεσία τους. Οι μελέτες των έργων και παροχής υπηρεσιών και τα τεύχη δημόσιου διαγωνισμού ανάθεσης μελετών ή παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου των δήμων, των Συνδέσμων, των ιδρυμάτων τους, των φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων και των δημοτικών επιχειρήσεων ύδρευσης – αποχέτευσης του ν. 1069/1980 (Α΄ 191) και του ν. 890/1979 (Α΄ 80) συντάσσονται και θεωρούνται από την τεχνική υπηρεσία τους και, αν δεν υπάρχει τέτοια υπηρεσία ή αυτή αδυνατεί, από την τεχνική υπηρεσία του δήμου που τα έχει συστήσει ή σε περίπτωση Συνδέσμου από τεχνική υπηρεσία δήμου που συμμετέχει σε αυτούς.

ο Δήμος έχει την ευθύνη

Σύμφωνα με το άρθρο 7 του Ν. 3481/2006,  ως «συντήρηση» νοείται η αποκατάσταση των βλαβών του οδοστρώματος και των στοιχείων ασφαλείας της οδού (στηθαία, νησίδες ασφαλείας, σήμανση κ.ο.κ.)…Την υπηρεσία που έχει κατά τα ανωτέρω την
αρμοδιότητα συντήρησης των οδών βαρύνει η υποχρέωση και η δαπάνη ηλεκτροφωτισμού τους..5. Οι αρμόδιες για τη συντήρηση των οδών υπηρεσες υποχρεούνται να ελέγχουν, τουλάχιστον ανά δεκαπενθήμερο, τις οδούς της αρμοδιότητάς τους, για τη διαπίστωση βλαβών του οδοστρώματος και των λοιπών στοιχείων ασφαλείας της οδού και να καταγράφουν τα ευρήματα σε ειδικό βιβλίο, που τηρείται με ευθύνη του Προϊσταμένου τους. Τα όργανα της Ελληνικής Αστυνομίας υποχρεούνται να ειδοποιούν αμέσως και εγγράφως τις αρμόδιες για τη συντήρηση των οδών υπηρεσίες, για την ύπαρξη βλαβών του οδοστρώματος…. Κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης
μπορεί να προβαίνει επίσης σε γραπτή ειδοποίηση των αρμόδιων για τη συντήρηση υπηρεσιών, με οποιοδήποτε μέσο (όπως ιδίως τηλεομοιοτυπία, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ταχυδρομική επιστολή), η οποία καταχωρίζεται από τις ως άνω υπηρεσίες στο τηρούμενο
ειδικό βιβλίο.
6. Η αρμόδια προς συντήρηση της οδού υπηρεσία υποχρεούται να πραγματοποιήσει με όργανά της αυτοψία της βλάβης, μέσα σε δύο (2) εργάσιμες ημέρες αφότου λάβει με οποιονδήποτε τρόπο γνώση αυτής και να συντάξει συνοπτική έκθεση περί της έκτασης και
του είδους της και της ύπαρξης ή μη ανάγκης άμεσης αντιμετώπισης. Εφόσον κατά την αυτοψία διαπιστωθεί επικινδυνότητα της βλάβης για την οδική ασφάλεια, λαμβάνονται άμεσα από τους διενεργούντες την αυτοψία τα απαραίτητα μέτρα για την προσωρινή της
αποκατάσταση, εφόσον αυτή είναι δυνατή, άλλως για την οριοθέτηση και την κατάλληλη σήμανσή της, προς  αποφυγή ατυχημάτων. Η αποκατάσταση των βλαβών που κρίνονται επικίνδυνες για την οδική ασφάλεια ολοκληρώνεται υποχρεωτικά εντός δέκα (10) ημερών από τη διενέργεια της αυτοψίας. Οι ενέργειες της παραγράφου αυτές καταγράφονται σε ειδικό Πρωτόκολλο Αντιμετώπισης Βλάβης, το οποίο συντάσσεται και υπογράφεται
από τον υπάλληλο ή τους υπαλλήλους που ορίσθηκαν υπεύθυνοι κατά τα ανωτέρω και θεωρείται από τον αρμόδιο προϊστάμενο της υπηρεσίας. Η μη τήρηση τωνυποχρεώσεων αυτής και της προηγούμενης παραγράφου με υπαιτιότητα των αρμόδιων οργάνων συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα.

 

Στη παραπάνω φωτό βλέπουμε τον αναλάμποντα φανό, υποχρεωτική σήμανση για τα ορύγματα. Στην οδό Ακροπόλεως το παραπάνω 20/4/2020. Επανειλημμένα έχω καλέσει στην Τεχνική Υπηρεσία και έχω επισημάνει την έλλειψη  φωτισμού σε παρόμοια έργα του δήμου- Κολυμβητήριο, οδός Θερμοπυλών κλπ. Η ίδια η κα Προϊσταμένη της Τεχνικής Υπηρεσίας μου επαναλάμβανε ότι συνέχεια τους αφαιρούν, “κάποιοι”…Στο συγκεκριμένο έργο του Φυσικού Αερίου, φαίνεται οι “κάποιοι” δεν τους προτιμούν τους αναλάμποντες φανούς, μόνο του Δήμου θέλουν!

Λεφτά υπάρχουν —από Προγράμματα Δημοσίων Επενδύσεων

  • Εθνικό ΠΔΕ: Περιλαμβάνει έργα που χρηματοδοτούνται αμιγώς από εθνικούς πόρους
  • Συγχρηματοδοτούμενο ΠΔΕ: Περιλαμβάνει έργα που χρηματοδοτούνται από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άλλων Διεθνών Χρηματοδοτικών Οργανισμών και από εθνικούς πόρους.
  • Βέβαι αχωρίς μελέτες, τίποτα δεν γίνεται. Όπως το πρόγραμμα για καθαρισμό φρεατίων για δήμους ύψους 650.000 ευρώ.  Α ξέχασα, στο Δήμο Χαϊδαρίου με σύμφωνες γνώμες μόνο…yes boy………..