Κανόνας για την Ζωή είναι το όριο των 30 χλμ στις γειτονιές

Δανείζομαι την εισαγωγή από την Jillian Glover.* H οποία ζει στο πολύ μακρινό από εμάς, Βανκούβερ του Καναδά. “Ζω δύο οικοδομικά τετράγωνα από μια κεντρική οδική αρτηρία . Κάθε μέρα οι γείτονες μου και εγώ, βιώνουμε τον βαμβαρδισμό από αυτοκίνητα, να περνούν συνεχώς με ταχύτητες πάνω από 60 χμ., να κατακλύζουν συνεχώς το δρόμο, για να φτάσουν στο Κέντρο ή να επιστρέψουν στα προάστια όπου ζουν. Δεν ζουν στη περιοχή, δεν τους νοιάζει ποιόν θα χτυπήσουν τρέχοντας “Μήπως Σας θυμίζει αυτό που ζούμε εμείς στο Χαϊδάρι; Με τη Λεωφόρο Αθηνών και την Ιερά Οδό; Με την διαμπερή κυκλοφορία στην Καραϊσκάκη και στην Αγωνιστών;

Κανένας θάνατος στο δρόμο δεν είναι αποδεκτός

Αν ένας πεζός ή ποδηλάτης χτυπηθεί με ταχύτητα 80 χλμ/ώρα ο κίνδυνος θανάτου είναι 60%, με 50 χλμ/ώρα, ο κίνδυνος θανάτου είναι 20%. Αντιθέτως, εάν η ταχύτητα πρόσκρουσης είναι 30 χλμ/ώρα, ο κίνδυνος θανάτου μειώνεται σε μόλις 10%! Για αυτό και υπάρχουν πινακίδες γύρω από σχολεία, για υποχρεωτικό όριο ταχύτητας τα 30 χλμ. Μετά τις πινακίδες όμως,πως τηρούνται τα όρια και τι γίνεται, πραγματικά για την οδική ασφάλεια; Στις ελληνικές πόλεις; Γιατί οι άνθρωποι δεν είναι αριθμοί,είναι ζωές μοναδικές.

Χαϊδαρι 2021

Οι Δημοτικές αρχές συστηματικά και μεθοδικά, εξυπηρετούν τα κάθε είδους καταστήματα . Μη μειώνοντας όρια ταχύτητας, αποκρύπτοντας κυκλοφοριακές μελέτες. Με πλήρη αδιαφορία για την υποχρέωση που έχουν από το Νόμο, να εξασφαλίσουν για την κίνηση των πεζών ασφαλή πεζοδρόμια και διαδρομές συνεχούς και απρόσκοπτης βάδισης. Σε μια πόλη σαν το Χαϊδάρι με διαμπερή κίνηση βαρέων οχημάτων, ρυμουλκούμενα, υπεραστικά λεωφορεία , αυτοκινητάμαξες, φορτηγά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, απορριμματοφόρα από άλλους Δήμους. Μπροστά από το Δημαρχείο περνούν, άρα θα τα έχουν δει οι πρώην και ο νυν Δήμαρχος και Αντιδήμαρχοι. Γιατί δεν φροντίζουν με συγκεκριμένες υλικές ενέργειες και συνεργασία με Περιφέρεια, αρμόδια Υπουργεία να τεθούν όρια και αστυνόμευση για εφαρμογή KOK και Οδικής Ασφάλειας; Να ληφθούν μέτρα για μείωση κυκλοφορίας, είτε μέσω άλλων οδικών διαδρομών, είτε με υπογειοποίηση για τα οχήματα της λεωφόρου, είτε απαγόρευση τουλάχιστον για τα μεγάλα φορτηγά.όπως στην Ιερά οδό. Ναι τώρα απαγορεύεται να διασχίζουν την Ιερά Οδό, υπάρχει σήμανση απαγορευτική, αλλά ποιος να περιορίσει τους παραβάτες; Κανείς.

Όπως υπάρχει σήμανση απαγόρευσης στάθμευση και στην Ιερά Οδό και στην Καραϊσκάκη και στην Γεωργίου Παπανδρέου κλπ. Γιατί δεν τηρείται; . Θα μας πουν γιατι δεν έχουμε θέσεις στάθμευσης δημοτικές κλπ. Παραμύθια της Χαλιμάς. Ποιοί σταθμεύουν τα απογεύματα και σαββατοκύριακα; Όσοι θέλουν να πάνε στα καφέ κυρίως. Και βέβαια, τις καθημερινές στα συνεργεία και τις αντιπροσωπείες οχημάτων, υπεραγορές κλπ. στη Λεωφόρο όπως και στα καφέ και τους φούρνους. Επώνυμοι όλοι έχουν καταλάβει την πόλη μας- οι πελάτες τους τρέχουν υπερβολικά και σταθμεύουν αντικανονικά και αντικοινωνικά. Εκείνοι κερδίζουν, εμείς χάνουμε . Κάποιοι ίσως και τη ζωή μας. Δεν τους νοιάζει ποιόν ταλαιπωρούν , ποιόν θέτουν σε κίνδυνο, ποιόν μπορεί να τραυματίσουν. Γιατί δεν ζουν στη γειτονιά μας. Και όσοι ζουν εδώ που παρανομούν, δεν τους νοιάζει γιατί ξέρουν ότι οι ίδιοι δεν κινδυνεύουν. Κινούνται πάντα, με ιδιωτικά οχήματα οι ίδιοι και οι οικογένειες τους, είναι προνομιούχοι και αλαζόνες.

ο Δήμος είναι ο πρώτος παραβάτης

Για τον ντίνο καπουτσίνο , τον μπάμπη σπαλομπριζολάκη και τον τάκη κρουασανάκη. Για αυτούς υπάρχει συνεχής έγνοια και εξυπηρέτηση από τις εκάστοτε δημοτικές αρχές. Α! και τον λάκη αυτοκινητάκη και σάκη κατσαβιδάκη και τον φωνακλά της γειτονιάς, μην ξεχνιόμαστε. Η προσέλκυση αστικών ροών προϋποθέτει κανόνες και όρια. Και τήρηση αυστηρή από τον εποπτεύοντα, τον Δήμο δηλαδή, που τίποτα δεν τηρεί τώρα.

Συστηματική αδιαφορία για ασφάλεια και πρόσβαση ΑμεΑ, ηλικιωμένων, παιδιών, γονιών με καροτσάκι, ατόμων με προσωρινά κινητικά προβλήματα, συνοδών και κατοικίδιων.Εδώ θα σταθώ για να επισημάνω και τον αυξανόμενο αριθμό άψυχων αδέσποτων, στις άκρες των δρόμων. Ελάχιστες ράμπες στις γωνίες των πεζοδρομίων ή απλά κακοτεχνίες. Καμία ζώνη ελεύθερη για όδευση πεζών σε πεζοδρόμια. Διασταυρώσεις χωρίς διαβάσεις, με παράνομη στάθμευση, Στάσεις και πεζοφάναρα εμποδιζόμενα από υλικές ενέργειες του δήμου, παράνομη χωροθέτηση αστικού εξοπλισμού.

Συστηματική αγάπη και ενδιαφέρον για επέκταση τραπεζοκαθισμάτων, για διευκολύνσεις και ράμπες για αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, συνεργεία, καταστήματα. Για παρόδιους φροντίδα και προστασία, οι οποίοι θεωρούν τα πεζοδρόμια,επέκταση της κατοικίας τους. Έτσι ανεξέλεγκτα φυτεύουν, βάζουν κολονάκια, σταθμεύουν παράνομα και δεν θέλουν κοντά τους τον αστικό εξοπλισμό που είναι αναγκαίος λόγω της δικής τους δραστηριότητας.

χαμηλή ταχύτητα για υψηλή ποιότητα ζωής

Οποιος σέβεται τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τηρεί ακόμα μικρότερα όρια ταχύτητας. Δεν χρειάζεται να τον ελέγξει κανένας. Είναι ο ίδιος και η ίδια που δεν παρκάρει αντικοινωνικά, που καλεί την Τροχαία αν διαπιστώνει ότι δημιουργείται κίνδυνος από την παράβαση. Όλα είναι αλληλένδετα. Ο παραβάτης δήμος, κάτοικος ή διερχόμενος δεν θέλει την αστυνομία, τα όρια ταχύτητας, τον έλεγχο.

Τα χαμηλά όρια ταχύτητας σώζουν ζωές και αποτελούν την καρδιά οποιασδήποτε κοινότητας. Το Όριο ταχύτητας 30 χλμ / ώρα (20 μίλια / ώρα) είναι αυτό στο οποίο, οι άνθρωποι και ο συνδυασμός κυκλοφορίας δημιουργούν δρόμους που είναι υγιείς, πράσινοι και βιώσιμοι. Με άλλα λόγια, δρόμοι για ζωή. Ζητούμε από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να ενεργούν για δρόμους χαμηλής ταχύτητας παγκοσμίως, περιορίζοντας τις ταχύτητες έως 30 km / h (20 mph) όπου οι άνθρωποι περπατούν, ζουν και παίζουν. Συμμετάσχετε στην καμπάνια # Love30 για να ζητήσετε όρια ταχύτητας 30 χλμ / ώρα να αποτελέσει τον κανόνα για πόλεις, κωμοπόλεις και χωριά παγκοσμίως. Είναι η διεθνής καμπάνια για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030.
Λίγο νωρίτερα , τον Οκτώβρη του 2017, αυτό αιτηθήκαμε με πρωτοκολλημένο έγγραφο οι μαμάδες+στο δρόμο, για το Χαϊδάρι. Δυστυχώς η αδιαφορία για το όριο των 30 χλμ. και την ασφάλεια, παραμένει, ο μοναδικός κανόνας στην πόλη μας.

https

Streets for life: why #love30? 

https://www.unroadsafetyweek.org/en/home

Σχολιάστε

two + nine =