Πεζοδρόμια Γιοκ
Ψέματα και μεταξωτές κορδέλες για το έργο στο κεντρικό Χαϊδάρι . Δεν θα φτιαχτούν φαρδιά και επαρκής όδευσης πεζοδρόμια . Καμία ασφάλεια και κανένα σύγχρονο πεζοδρόμιο . Επειδή δεν εξασφαλίζεται Ζώνη ελεύθερης όδευσης πεζών: Για την εξασφάλιση της ζώνης ελεύθερης όδευσης πεζών χωρίς εμπόδια με πλάτος 1,50μ κατ’ ελάχιστο, και ελεύθερο ύψος 2,20μ κατ’ ελάχιστο, κατά την ισχύουσα νομοθεσία.
Για το έργο στο Κεντρικό Χαϊδάρι με δάνειο επενδυτικό και επαχθείς ρήτρες σε περίπτωση μη τήρησης όρων. Και ενώ μας λεει ο πρώην Δήμαρχος οτι τα Πεζοδρόμια ήταν προτεραιότητα του, να γίνουν πεζοδρόμια και για αυτό φρόντισε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Και το μόνο που ψέγει τη σημερινή διοίκηση για τον διαγωνισμό ο οποίος οριστικοποιήθηκε το 2024, είναι η πολύ χαμηλή έκπτωση του Αναδόχου, 0,14% .Το οποίο είναι προβληματικό βεβαίως-βεβαίως αλλά δεν λέει οτι φταίει και η Μελέτη 32/2023, η οποία περιέχει πολλά έργα εκτός πεζοδρομίων, ανακατασκευή πλατειών οι οποίες δεν χρειάζονται και κοπές δένδρων. Μια χαρά είναι τα υφιστάμενα δένδρα!!όπως η πλατεία δίπλα στο 2ο δημοτικό ή η πλατεία στη Δαβάκη ή το πλάτωμα στο Προφήτη Ηλία. Πως θα επιτευχθεί προσβάσιμη αλυσίδα για ΑμεΑ, όταν τα στενά πεζοδρόμια γύρω απο πλατείες κλπ, δεν θα διαπλατυνθούν;
Χωρίς Διαπλάτυνση, τα πεζοδρόμια δεν χωρούν οδεύσεις ΑμεΑ και καροτσάκια
Ξέχασε Ξανά, να πει για τη Μελέτη 32/2023***, ότι περιλαμβάνει μόνο 33.549,19m2 πεζοδρομίων στα συνολικά 71.014,69m2 (οδοί και πλατείες) και μάλιστα αναφέρει στην Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων την πλήρη ανάπλαση πεζοδρομίων αλλά Δεν περιλαμβάνει διαπλατύνσεις αυτών. Δηλαδή στα ήδη στενά πεζοδρόμια του μισού μέτρου και μικρότερα, Μόνο θα αλλάξουν τις πλάκες και θα κοπούν δένδρα, γιατί από το νομοθετικό πλαίσιο δεν προβλέπεται όδευση ΑμεΑ .
Οι οδηγoί Τυφλών απέχουν τουλάχιστον 0,50m από την ρυμοτομική γραμμή αλλά και από οποιοδήποτε άλλο
εμπόδιο ή εξοπλισμό του χώρου*** σελίδα 55 ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ της Μελέτης 32/2023.
Που θα χωρέσουν τα 0,50 m απόσταση και ακόμα 0,20m για τις πλάκες όδευσης ΑμεΑ; Σχεδόν σε κανένα πεζοδρόμιο στους δρόμους όπως η Δαβάκη και η Σάμου οι οποίες περιγράφονται στη Μελέτη.
Τι επιβάλλει το νομοθέτημα: “Σε κάθε μελέτη ανάπλασης, υφιστάμενα πεζοδρόμια με μη επαρκή πλάτη πρέπει να διαπλατύνονται για να εξασφαλιστεί η προσβασιμότητα, εις βάρος της παρόδιας στάθμευσης και με κατάλληλη αρχιτεκτονική μελέτη διαμόρφωσης. Οι διαπλατύνσεις αυτές δεν απαιτούν διαδικασίες αλλαγής του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου και οι σχετικές μελέτες μπορούν να εγκρίνονται με Απόφαση Δ.Σ. ή Επιτροπής Ποιότητας Ζωής οικείου ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και εν συνεχεία από την αρμόδια Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Σε περίπτωση μικρού εύρους οδών (<6,00μ) όπου δεν μπορεί να εξασφαλιστεί επαρκές προσβάσιμο πεζοδρόμιο εκατέρωθεν, (α) προτείνεται η εξέταση της μετατροπής τους σε πεζόδρομους ή οδούς ήπιας κυκλοφορίας ακολουθώντας την κείμενη ισχύουσα διαδικασία και (β) δύναται η διαπλάτυνση του ενός μόνο πεζοδρομίου.”****
ΥΓ Μήπως φοβήθηκαν μην επαναληφθεί το έργο της Φαβιέρου όπου η διαπλάτυνση πεζοδρομίων μετατράπηκε σε πεζόδρόμια για παράνομη στάθμευση ; Μα τότε θα έπρεπε να διασφαλισθεί η τοποθέτηση εμποδίων γύρω από τα πεζοδρόμια όπως φροντισε ο δήμος για την προστασία ΟΚΩ , το 2023 Ξανά , στην οδό Ακρίτα 17.
Αγγαρεία Δουλειά με Δάνειο των Δημοτών. Πάλι στο δρόμο θα κινούμαστε οι πεζοί και οι γονείς με καροτσάκια όπως και τα αναπηρικά αμαξίδια …Μια απο τα ίδια λοιπόν.
η Μελέτη 32/2023 είναι στο τέλος του άρθρου για να ξέρετε τι μας κρύβουν, επειδή δεν είναι δημοσιευμένη στη σελίδα του Δήμου ***Με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για αναλώσεις και Απρόβλεπτα έξοδα εργολαβικών : ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΑ 9% 584.976,12 € …Λεφτά Υπάρχουν.
ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΠΑΓΙΔΕΣ ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΤΩΡΑ
όπως δεν χωράνε εξυπηρετήσεις για την ασφαλή και απρόσκοπτη πρόσβαση ατόμων αλλά και τρόποι διασφάλισης της διαφυγής ατόμων με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενων ατόμων, συμπεριλαμβανομένων χρηστών αναπηρικών αμαξιδίων, σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης (προστατευμένοι προσβάσιμοι χώροι αναμονής, διαδρομές/οδεύσεις διαφυγής, υλικά κ.λπ.).
ΠΗΓΗ
****https://www.elinyae.gr/ethniki-nomothesia/ya-oik-ypendmeaap12496415612022-fek-6213b-7122022
- *Θέμα: Αποδοχή όρων της Πρόσκλησης Α.Τ.06 (αρ. πρωτ. 14576/2020 όπως ισχύει), έγκριση υποβολής Πρότασης της Πράξης με τίτλο : ¨Βιοκλιματικές παρεμβάσεις αναβάθμισης στο Κεντρικό Χαϊδάρι»,
στο Πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ» του Υπουργείου Εσωτερικών και στην Πρόσκληση Α.Τ.06, για χρηματοδότηση από τον Άξονα Προτεραιότητας : «Ποιότητα ζωής και εύρυθμη λειτουργία των πόλεων, της υπαίθρου και των οικισμών», έγκριση μελετών των Υποέργων της Πράξης.
**Έγκριση Μελέτης για την κατασκευή του έργου: «ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ
ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΧΑΪΔΑΡΙ».
***Μελέτη 32/2023