Αν ο Ελληνισμός θέλει να επιβιώσει ως διακεκριμένη ταυτότητα, το πρώτο που θα έπρεπε να κάμει θα ήταν να παράγει όσα τρώει. Δεν εννοώ διόλου κάποιαν οικονομική «αυτάρκεια» με την παλαιά έννοια, αλλά την απαλλαγή από την πολιτική και την πρακτική του παρασιτικού καταναλωτισμού. Ένα βιώσιμο συλλογικό υποκείμενο οφείλει να εξάγει τουλάχιστον τόσα, όσα εισάγει σ’ έναν ανοικτότερο κόσμο.
Παναγιώτης Κονδύλης, Το αόρατο χρονολόγιο της σκέψης, Απαντήσεις σε 28 ερωτήματα, Εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα 1998.
Η περίπτωση του Δήμου Χαϊδαρίου σε μικρογραφία της ελληνικής πραγματικότητας. Ένας Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που δεν επιτελεί επαρκώς, ούτε τα βασικά είτε σαν τοπικός οργανισμός και σίγουρα δεν αυτοδιοικείται. Με μόνιμο προσωπικό, σύμφωνα με το Οργανόγραμμα 370 υπαλλήλους και άλλους 300 περίπου με συμβάσεις από προγράμματα ΟΑΕΔ κλπ,, στην πόλη των 50.000 περίπου κατοίκων.
Τα θέματα τα τοπικά δεν επιλύονται, απλά επικαλύπτονται, κάτω από το χάλι κρυμμένα όλα τα προβλήματά μας. Από τους παιδικούς σταθμούς που κάνουν αγώνα δρόμου οι γονείς κάθε χρόνο για μια θέση στον παιδικό σταθμό μέχρι την έκδοση μιας βεβαίωσης αρίθμησης κατοικίας.
Τα θέματα της διοίκησης του δήμου, αποφασιστικής αρμοδιότητας, δεν υφίστανται καν. Από την συντήρηση ενός δένδρου μέχρι την σήμανση-παραχώρηση θέσης ΑμεΑ, μια διαδικασία αφόρητης και ατελέσφορης σε πολλές περιπτώσεις γραφειοκρατίας.
Βέβαια όλα τα εμπόδια και οι καθυστερήσεις λύονται δια μαγείας, αν έχεις τον άνθρωπο σου μέσα στο δήμο. Όχι , όχι οποιονδήποτε υπάλληλο. Μην μπερδεύεστε, παρακαλώ εδώ χρειάζεται προσοχή. Υπάλληλο που να είναι κοντά στη διοίκηση του δήμου, είτε αιρετό είτε τον προϊστάμενο τον τοποθετημένο από χρόνια, που ως δίκην αυθεντίας, διοικεί τους πάντες και τα πάντα ανεξάρτητα προσόντων τυπικών ή αξιολογήσεων.
Νόμιμο και παρανόμιμο
‘Οσο για την τήρηση νομιμότητας; εκεί είναι που ο δήμος Χαϊδαρίου έχει αποτύχει πανηγυρικά σε όλες τις υπηρεσίες του. Από την τεχνική Υπηρεσία που έχει σταθεί ανίκανη -και λίγα λέω-να εφαρμόσει τον κανονισμό κοινοχρήστων χώρων. ‘Οχι μόνο ανεξέλεγκτη επέκταση και κατάληψη κοινοχρήστου χώρου από παροδίους, επαγγελματίες, καταστηματάρχες κλπ. Αλλά έχουμε και το “φαινόμενο” της έγκρισης αδείας με κατασκευές σταθερές και τραπεζοκαθίσματα ακόμα και σε πεζοδρόμια που ξεκάθαρα εμποδίζουν τη διέλευση πεζών και δεν τηρείται το 1,5 μέτρο ελεύθερης διόδου. Επιγραφές και ζαρντινιέρες μέχρι μηχανάκια-εμπόρευμα των καταστηματαρχών.Ακόμα και στη Λεωφόρο Αθηνών, όπως και στην Ιερά Οδό, αναγκάζουν τους πεζούς να κατεβαίνουν στο οδόστρωμα.
Η Υπηρεσία Εσόδων που δεν μπορεί να διεξάγει έναν πλειοδοτικό διαγωνισμό, συνέχεια ανακλήσεις και ορθές επαναλήψεις στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
Η Υπηρεσία Αθλητισμού ανίκανη να συντηρήσει τις αθλητικές υποδομές, προσπαθεί να εξυπηρετήσει τα “φίλα” σωματεία αποκλείοντας όλα τα υπόλοιπα της πόλης. Εν κρυπτώ παραχωρήσεις των αθλητικών χώρων, χωρίς οικονομικό αντίτιμο οι “φίλοι” που χρησιμοποιούν τη περιουσία μας.
Η Κοινωνική Υπηρεσία δεν κατάφερε έναν άστεγο να βοηθήσει. Ο συμπολίτης Χ.Κ. από το 2012 ζει σε ένα όχημα, δίπλα στην Εθνική Οδό. Καθημερινά μαζεύει σκουπίδια και ελέγχει για φωτιές το καλοκαίρι. Υπηρετεί την πόλη, χωρίς καμία ανταμοιβή εκτός των τεσσάρων μηνών της πυροπροστασίας. Υπάρχουν και άλλοι, αόρατοι για το Δήμο αλλά γνωστοί με πρόσωπο και ονοματεπώνυμο, σε μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου.
Μοιράζουν τρόφιμα στο χώρο στάθμευσης του Δημαρχείου σε οποιονδήποτε σταθεί στην ουρά σαν να είναι οι άνθρωποι σε στρατόπεδα.
Το περιαστικό πράσινο, δάσος και δασικές εκτάσεις μέχρι το πεζόδρομο στη Καραϊσκάκη με τα πεύκα, στη μοίρα αφημένη η φροντίδα αλλά και η προστασία και καταγραφή στους δασικούς χάρτες.
Διεκπεραιωτής μας εξηγεί η ηλεκτρονική Πύλη για την Ελληνική γλώσσα είναι:
ο [δiekpereotís] Ο7 θηλ. διεκπεραιώτρια [δiekpereótria] Ο27 : 1. για να χαρακτηρίσουμε κπ. ή κτ. στον οποίο έχει ανατεθεί η διεκπεραίωση, η ολοκλήρωση ενός έργου: Οι δήμοι και οι κοινότητες πρέπει να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και να μην είναι απλοί διεκπεραιωτές των εντολών της κεντρικής εξουσίας. 2. υπάλληλος υπεύθυνος για τη διεκπεραίωση2.
Ηγέτης είναι το άτομο εκείνο το οποίο κάνοντας συγκεκριμένες ενέργειες καταφέρνει να κάνει τα άλλα άτομα να τον “ακολουθούν εθελοντικά και πρόθυμα”. Ηγέτης μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε άνθρωπος στην ομάδα του.
Στο Δήμο μας ούτε απλοί διεκπεραιωτές δεν υπάρχουν αλλά ούτε και Ηγέτες. Και εξηγούμαι, προς αποφυγήν παρεξηγήσεως γιατί καλοί και επαρκείς υπάλληλοι υπάρχουν. Πολλοί και καλοί και άξιοι υπάλληλοι. Από το Πρωτόκολλο και το Ληξιαρχείο μέχρι την απομακρυσμένη υπηρεσία καθαριότητας, υπάρχουν εξαιρετικοί υπάλληλοι. Που εργάζονται με αυταπάρνηση και διάθεση προσφοράς.
Δυστυχώς δεν μπορούν, να κάνουν τη διαφορά. Κρατάνε μεν το Δήμο, σε μια συντήρηση., μια τυπική λειτουργία στοιχειώδη της αντιμετώπισης της γραφειοκρατίας και των τυπικών λειτουργιών των υπηρεσιών προς τους δημότες. Αλλά μέχρι εκεί. Δεν μπορούν άλλωστε μια χούφτα άνθρωποι να δημιουργήσουν τη διαφορά και να λειτουργήσουν το Δήμο ενάντια στο ήδη κατεστημένο της ραστώνης, της εγκατεστημένης και συστηματικής αδράνειας. Χωρίς Ηγέτες αλλά και διεκπεραιωτές, ο Δήμος λειτουργεί τώρα, μόνο για να εξυπηρετεί τον εαυτό του.
Επιβιώνει εις βάρος όλων των δημοτών που πληρώνουν φόρους στη κεντρική κυβέρνηση για τη λειτουργία του δημοσίου τομέα, μεταξύ αυτών και του δήμου μας.
Ανταποδοτικά Τέλη Χωρίς Αντίκρυσμα
Επιβιώνει εις βάρος μας και από τα ανταποδοτικά τέλη για καθαριότητα και φωτισμό, που τελικά δεν είναι καν ανταποδοτικά. Γιατί; Πολύ απλά από τα χρήματα του ετήσιου προϋπολογισμού του Δήμου μας , τα μισά είναι χρήματα για την Υπηρεσία Προστασίας και Ελέγχου Περιβάλλοντος. Μισθοί και υπερωρίες αλλά και συντήρηση μηχανημάτων και οχημάτων . Ακόμα η μηνιαία εισφορά στον ΕΣΔΝΑ, το διαχειριστικό φορέα του ΧΥΤΑ. Πλέον της σύμβασης , με περίπου 10.000 κάθε μήνα, δηλαδή 120.000 συνολικά το έτος, υπάρχουν και οι ποσότητες απορριμμάτων και πρασίνων και ογκωδών που μεταφέρουμε στο ΣΜΑ Σχιστού και στο Εργοστάσιο Μηχανικής Ανακύκλωσης στη Φυλή. Αυτά είναι χρήματα που εκκαθαρίζει ο ΕΣΔΝΑ την επόμενη χρονιά και περίπου ο Δήμος μας πληρώνει κάθε έτος περίπου 900.000 ευρώ. Δηλαδή περίπου 1.000.000 ευρώ η μεταφορά και ταφή των αποβλήτων , όλων των απορριμμάτων του Δήμου μας.
Και θα ήταν ανταποδοτικά τα τέλη αν είχαμε καθαριότητα και φώτα. όλοι γνωρίζουμε ότι το βασικό που λείπει από το δήμο μας είναι η στοιχειώδης καθαριότητα και ο ηλεκτροφωτισμός. Σωροί γύρω από κάδους, τα ογκώδη και κλαδέματα. Τα καταστήματα εστίασης αλλά και οι υπεραγορές συσσωρεύουν ανεξέλεγκτα οτιδήποτε σε βρώμικους κάδους χωροθετημένους σε πεζοδρόμια και γωνίες και διασταυρώσεις. Οι δημότες ακολουθούν τις οδηγίες του δήμου, πέτα δίπλα στους κάδους ο,τι δεν χωράει εντός. Δεν πειράζει τον Δήμο που παραβαίνει και ο ίδιος τον κανονισμό καθαριότητας, δεν ενοχλεί κανέναν η κατάφωρη παράβαση εισαγγελικών οδηγιών για την προστασία περιβάλλοντος. Κανένας δεν ενοχλείται απο τη παράνομη χωροθέτηση που αποκλείει τα πεζοδρόμια, τις γωνίες, τις εισόδους. Η παρανομία είναι ρουτίνα στη χώρα των πιθηκίστικων συνηθειών και συμπεριφορών.
Ο κανονισμός καθαριότητας από το 2012, ποτέ δεν εφαρμόσθηκε και τώρα η νέα δημοτική αρχή πρέπει να επικαιροποιήσει το Κανονισμό συμπεριλαμβάνοντας τη νέα νομοθεσία. Ποια είναι αυτή; Υποχρέωση των καταστημάτων όλων για προμήθεια κάδων εντός των επιχειρήσεων τους και διάθεση μέσω σύμβασης συνεργασίας με εταιρείες ανακύκλωσης για όλα τα απόβλητά τους. Ναι τα απόβλητα της παραγωγικής διαδικασίας δεν είναι αστικά ή οικιακά απορρίμματα., μόνο αυτά έχει υποχρέωση να συλλέγει ο δήμος. Για αυτά πληρώνουν ανταποδοτικά τέλη όλοι οι δημότες και τα καταστήματα. Αν έχεις συνεργείο αυτοκινήτων πρέπει να έχει σύμβαση για τα πλαστικά ή και μηχανικά μέρη αυτοκινήτου με εταιρεία της ΕΔΟΕ, λάδια , φίλτρα, Φρέον ελαστικά, μπαταρίες μολύβδου όλα επικίνδυνα απόβλητα,με την αντίστοιχη εταιρεία συλλογής. Ναι είναι επικίνδυνα τα υγρά των αυτοκινήτων και πρέπει να πληρώσουν τα συνεργεία για τη συλλογή και μεταφορά τους από αδειοδοτημένες επιχειρήσεις. Ο Δήμος θέτει σε κίνδυνο τους υπαλλήλους του, στην αποκομιδή μόνο και με την απλή εισπνοή ή επαφή με τα επικίνδυνα υγρά ενός ανταλλακτικού οχήματος ή μηχανήματος. Η ίδια το έχω επισημάνει επανειλημμένα σε δήμαρχο και αντιδήμαρχο και η απάντηση ήταν το ειρωνικό γέλιο της αδιαφορίας και καθαρής άγνοιας μέχρι την έκδοση Δελτίων Τύπου εναντίον μου.
Τα πεταμένα εκτός κάδων υπολείμματα τροφίμων και κηπευτικά από τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων και εστίασης, ελκύουν από έντομα έως τρωκτικά. Η αδυναμία κατανόησης από τους αρμοδίους, την άμεση ανάγκη για την υγεία όλων μας αλλά και την ευταξία και ευμορφία της πόλης μας. Για την μείωση αποβλήτων η κατά κτίριο τοποθέτηση κάδου βιοαποβλήτων. Το οποίο σημαίνει μείωση κόστους ταφής στον ΧΥΤΑ. Εξοικονόμηση οικονομικών πόρων. Αποφυγή πυρκαϊών από τα συσσωρευμένα κλαδέματα δίπλα σε όλους τους κάδους αλλά και τον τεράστιο κίνδυνο για την δημόσια υγιεινή από τους κάδους που δεν έχουν πλυθεί ποτέ τα τελευταία πέντε χρόνια. Κίνδυνος, που ελλοχεύει τόσο για τους εργαζομένους στη καθαριότητα όσο και για τους κατοίκους.
Φωτιές και ανευθυνότητα του Δήμου
Οι πυρκαϊές, στον Προφήτη Ηλία και η δεύτερη στο Α’ αθλητικό, πρέπει να μας κρούουν καμπανάκι κινδύνου. Τα ξερόχορτα σε συνδυασμό με τα πεταμένα σκουπίδια , παντού σε όλη την πόλη και το περιαστικό πράσινο, είναι αιτία και εστία πυρκαϊάς. Προς το παρόν ο κίνδυνος αποσοβήθηκε, χάρη στην έγκαιρη επέμβαση πυροσβεστικής και αστυνομικών του ΑΤ Χαϊδαρίου. Οι περίοικοι επίσης και οι υπάλληλοι του δήμου μας όπως και του Περιστερίου. ακόμα μια φορά φιλότιμα όλοι προσέφεραν στην απόσβεση και τα κατάφεραν. Η αποθήκη του Δήμου μας, χωροθετημένη στο σημείο ακριβώς που εκδηλώθηκε η φωτιά, μήπως ήταν η αιτία;
Γιατί δεν εκδηλώθηκε καμία πυρκαϊά στο Διομήδειο Κήπο; Γιατί εκτός της επαγρύπνησης των υπευθύνων, οι εργασίες αποψίλωσης είναι συστηματικές και η καθαριότητα του Κήπου είναι υποδειγματική.
Τα απόβλητα της παραγωγικής διαδικασίας των επιχειρήσεων δεν είναι αστικά απόβλητα
Αν έχεις εστιατόριο, ταβέρνα, κρεοπωλείο πρέπει να έχει σύμβαση διάθεσης αποβλήτων της παραγωγικής διαδικασίας με εταιρεία βιοαποβλήτων και ελαίων αλλά και εταιρεία ανακύκλωσης για μπουκάλια κλπ. Υποχρέωση όλων για προμήθεια κάδων βιοαποβλήτων-κομπόστ. Ναι ο Δήμος μας χρέωσε για τέσσερα απορριμματοφόρα σύμμεικτων 626.000 συνολικά από το δάνειο για εξοπλισμό της καθαριότητας, τα οποία δεν είναι καν απαραίτητα. Αυτή είναι η αλήθεια.
Αν είχαμε προχωρήσει στην κομποστοποίηση-κάδος για κάθε κτίριο και τη δημιουργία πράσινων σημείων για ανακυκλώσιμα και ογκώδη, με πολύ λιγότερα χρήματα από το δάνειο, θα είχαμε μειώσει στο μισό όλα τα απόβλητα τα σύμμεικτα και η πόλη θα ήταν καθαρή. Αλλά και μικρότερα απορριμματοφόρα -πιο ευέλικτα και οικονομικά για τα βιοαπόβλητα. Και τα χρήματα μας θα έμεναν στο Ταμείο μας.
Αλλά πως η ανίκανη ηγεσία της διοίκησης του δήμου θα εξυπηρετούσε την ανάγκη για προσλήψεις και την αδυναμία οράματος; Πως να μάθει ο γέρικος σκύλος -νέα κόλπα λένε οι Αμερικάνοι; “Πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούϊ” λέμε εμείς. Με το λαϊκισμό και την επίκληση της έκτακτης ανάγκης για καθαριότητα καλύπτονται οι ανάγκες για χρηματοδότηση, προσωπικό και προσωπικών εξυπηρετήσεων. Από τις τακτοποιήσεις ημετέρων έστω και σε 8μηνα στην αρχή και μετά σε συνεχείς παρατάσεις συμβάσεων. Από τις προμήθειες εξοπλισμού και συντηρήσεις οχημάτων και μηχανημάτων σε δικά μας παιδιά. Από τις χωροθετήσεις κάδων ανάλογα τη διάθεση του προϊσταμένου και υπαλλήλου ,(ο τελευταίος μάλιστα σε κάθε γειτονιά είναι ο ρυθμιστής και άλλων θεμάτων) αλλά και με τη βοήθεια κάποιας ανταλλαγής όχι κατ’ανάγκην οικονομική, εξυπηρετήσεις σωρό για τον ρυθμιστή και χωροφύλακα της τοπικής αυλής.
Την εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας και τόσων εφαρμογών για έγκαιρη ειδοποίηση του δήμου για τη καθημερινότητα των δημοτών. Από το haidari.eu έως το το haidari.agenda .
Στο δήμο μας υπάρχουν δημότες με συνείδηση και υπάλληλοι με διάθεση για εργασία.
Υπάρχει τρόπος χωρίς κόπο για τους δημότες
Υπάρχει τρόπος για ειδοποίηση των υπευθύνων του δήμου μας για όλα τα θέματα αρμοδιότητας τους. Υπάρχει τρόπος να μην ταλαιπωρούνται οι δημότες και οι δημότισσες. Από την απλή αποστολή πιστοποιητικών σε κάθε σπίτι , ιδιαίτερα απομακρυσμένων περιοχών Αφαία και Άνω Δάσος, χωρίς την υποχρεωτική τους φυσική παρουσία, στο Δημαρχείο. Ο δήμος Τρικκαίων ήδη εφαρμόζει την αποστολή σε κάθε κατοικία, προς εξυπηρέτηση όλων των δημοτών. Χωρίς δημοτική συγκοινωνία, οι δημότες ταλαιπωρούνται και επιβαρύνονται οικονομικά για την απλή μετάβαση στο μετρό, ακόμα και για τις εντός δήμου μετακινήσεις τους. Τέλος μην ξεχνάμε την ρύπανση από τόσα ιδιωτικά οχήματα αλλά και τη στάθμευση. Σε μια πόλη με τόσο στενούς δρόμους αλλά και ανυπαρξία χώρων νόμιμης και ελεγχόμενης στάθμευσης, είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε χρήση των ιδιωτικών οχημάτων για μια μικρή διαδρομή.
Όσο για περπάτημα , αυτό είναι απαγορευμένο. Η απλή πεζή διάσχιση ενός δρόμου είναι περιπέτεια. Επικίνδυνη αποστολή η διάσχιση της Καραϊσκάκη, από το πεζοδρόμιο που είναι κατειλημμένο από κάδους μέχρι το οδόστρωμα που δεν υπάρχει πουθενά σχεδιασμένη διάβαση. Ακόμα και στα πεζοφάναρα, δεν υπάρχει οριζόντια σήμανση.
Η υποχρέωση του δήμου για προσβασιμότητα των ΑμεΑ, ειδική οδηγία προς όλους τους Δήμους οι οποίοι έχουν συγκροτήσει και επιτροπές προσβασιμότητας,;Άλλο ένα “όνειρο θερινής νυκτός” της δημοτικής μας αρχής. Απόλυτη περιφρόνηση σε θέματα απρόσκοπτης πρόσβασης για όλους τους δημότες. Για τους ευάλωτους χρήστες των οδών, η επίκληση θείων δυνάμεων και της Τύχης, εκεί έχει αφήσει για χρόνια η δημοτική αρχή όλες τις ελπίδες. Αδυναμία εξεύρεσης λύσης σύμφωνα με τη νομοθεσία και την απλή λογική και μια καραμέλα που ακόμα και οι δημότες επαναλαμβάνουν. “Δεν υπάρχει λύση γιατί όλα έχουν ήδη φτιαχτεί, γκρέμισμα μόνο”. Και έτσι όλα συνεχίζουν όπως πριν και αν χάσει τη ζωή τους ένας άνθρωπος, η κακιά στιγμή φταίει και μόνο.
Οι άλλοι Δήμοι πως τα καταφέρνουν;
Τώρα πως άλλοι Δήμοι (Τρικκαίων)προλαβαίνουν και να ελέγχουν τα σχολεία τους και τις παιδικές χαρές του κάθε χρόνο, να αντικαθιστούν εξοπλισμό επικίνδυνο και να εκποιούν μάλιστα τα κατεστραμμένα και άχρηστα, με έσοδα για το Δήμο.
Τώρα πως άλλοι Δήμοι δημιουργούν προσβάσιμες διαδρομές με πεζοδρόμια που διευκολύνουν την βάδιση και ελέγχουν επαγγελματίες και καταστηματάρχες επιβάλλοντας και πρόστιμα και έτσι έχουν και έσοδα.
Τώρα πως άλλοι δήμοι ασφαλτώνουν οδοστρώματα και κλείνουν λακκούβες και επισκευάζουν πεζοδρόμια,τοποθετούν σήμανση ασφαλή(αντί να ανοίγουν τρύπες για να χωροθετήσουν κάδους με εντολή αντιδημάρχων χωρίς μελέτη αλλά μόνο για να ευνοήσουν ψηφοφόρους τους όπως στο δήμο μας), δημιουργώντας ασφαλείς διαδρομές για όλους και προσελκύοντας και επισκέπτες στα καταστήματα -οπότε πάλι έσοδα για τη πόλη.
Τώρα πως άλλοι Δήμοι έχουν προμηθευθεί κάδους βιοαποβλήτων, μειώνοντας τα σκουπίδια τους, χωροθετούν κάδους σε κτίρια που παράγουν απόβλητα και συμμορφώνουν με επιβολή προστίμων τους ρυπαντές, και από εκεί έσοδα.
Μα γιατί αυτοί οι δήμοι έχουν δημάρχους Ηγέτες.
Ηγέτης είναι το άτομο εκείνο το οποίο κάνοντας συγκεκριμένες ενέργειες καταφέρνει να κάνει τα άλλα άτομα να τον “ακολουθούν εθελοντικά και πρόθυμα”. Ηγέτης μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε άνθρωπος στην ομάδα του.
Για παράδειγμα στην Ανίκανη (incompetent) ηγεσία, ο ηγέτης και τουλάχιστον ορισμένοι που τον ακολουθούν δεν έχουν τη θέληση ή την ικανότητα να ενεργούν σωστά. Δεν δημιουργούν ή προκαλούν θετική αλλαγή, ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά των ηγετών. Δίνει ως παράδειγμα τον Χουάν Αντόνιο Σαμαράγκ, πρόεδρο για δεκαετίες της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής που τη διοικούσε τα τελευταία ιδίως χρόνια, σαν να ήτανε τσιφλίκι του.
Κακή Ηγεσία.Τι είναι, Πώς συμβαίνει, Γιατί μας ενδιαφέρει
Μπάρπαρα Κέλλερμαν
Εκδότης : Harvard Business School Press
την ηγετική συμπεριφορά ενός ατόμου ως το σύνολο των ενεργειών εκείνων, οι οποίες επιδρούν πάνω στους άλλους ανθρώπους και τους κάνουν να το “ακολουθούν εθελοντικά και πρόθυμα” και να του έχουν εμπιστοσύνη.
Βασικά στοιχεία που συνθέτουν την ηγετική συμπεριφορά ενός ατόμου είναι:
– Η σύλληψη ενός οράματος, η διάδοσή του στους συνεργάτες, ώστε να το ενστερνιστούν, και η σύνδεσή του με τις καθημερινές εργασίες τους, ώστε να δίνει σε αυτές νόημα.
– Η ενδυνάμωση, η ανάπτυξη, η παρακίνηση και η εμψύχωση των συνεργατών.
– Η επιβράβευση των ατόμων.
– Η δημιουργία ομάδας και η δημιουργία καλού κλίματος σ’ αυτή.
– Η διαμόρφωση στόχων και σχεδίων για την υλοποίησή τους.
– Η συνεχής βελτίωση των ατόμων, των μέσων, των διαδικασιών και συστημάτων και οι καινοτομίες.
-Η παρακολούθηση του περιβάλλοντος, η αντιμετώπιση των περιορισμών και των απειλών και η αξιοποίηση των ευκαιριών που υπάρχουν σ’ αυτό.
– Η ανάπτυξη της παιδείας (νοοτροπίας- κουλτούρας) στο χώρο της ευθύνης του.
Κατά φαντασίαν αγωνιστές
Καταψήφιζε επί σειρά ετών ο αγωνιστής δήμαρχος μας την πρόσληψη υπαλλήλων για τη καθαριότητα . Η απόφαση της προηγούμενης δημοτικής αρχής για πρόσληψη 6 υπαλλήλων για την ανακύκλωση αποβλήτων, από τον ίδιο καταψηφίστηκε, το 2012. Μετά σαν δήμαρχος από το 2014, ζητούσε απεγνωσμένα υπαλλήλους για καθαριότητα και εξοπλισμό μηχανολογικό. Είχε ξεχάσει ότι τα προηγούμενα χρόνια ήταν και στην Οικονομική επιτροπή που είχε αποφασιστική αρμοδιότητα για όλα τα θέματα προμηθειών του δήμου.
Εν τω μεταξύ πληρώνουμε τόκους για το δάνειο του μηχανολογικού εξοπλισμού για τη καθαριότητα,επί των ημερών του ,χωρίς να έχουμε παραλάβει ακόμα! το πλυντήριο κάδων 169.260 ευρώ .
Για την ακρίβεια το έχουμε παραλάβει, αλλά ακόμα είναι χωρίς πινακίδες, εκτός κυκλοφορίας παραμένει άγνωστο μέχρι πότε. Πληρώσαμε, όμως την κατασκευάστρια εταιρεία. Η μελέτη για τη προμήθεια τους δεν περιελάμβανε ποινική ρήτρα για τις αστοχίες υλικού και κατασκευής, ούτε και την υποχρέωση να παραδοθούν όλα τα μηχανήματα και απορριμματοφόρα με πινακίδες όπως σε άλλους δήμους. Ή μήπως όχι, απλά η αγωνιστική δημοτική αρχή δεν θέλει να στενοχωρεί τους προμηθευτές.
Στο δημοτικό συμβούλιο, αυτό που είναι ουσιαστικό, είναι ο έλεγχος της λειτουργίας του δήμου με την αρχή της νομιμότητας και της αμεροληψίας.
Εφησυχασμένος ο επί πέντε έτη δήμαρχος μας με μηνιαίες αποδοχές 3.738,51 ευρώ και οι συνεργάτιδες του δύο (2) με 4.370,17 ευρώ συνολικά -η μία δικηγόρος- αλλά και ο γενικός γραμματέας του δήμου με 2.765,91 ευρώ , όλα μικτά, παρουσία επιβλητική για τα θέματα της ευνοιοκρατίας-στα υπόλοιπα απών.Τσιφλίκι ο δήμος, αυταρχική νοοτροπία δεκαετιών, επιδείνωση διοικητικών προβλημάτων, πόλη σε συνεχή κατήφορο και απαξίωση. Ο δήμος δεν μπορούσε να διαθέσει 3.000 ευρώ για να διαμορφώσει προσβάσιμες διαδρομές-εισόδους σε δημόσια κτίρια για ΑμεΑ, ή να επιδιορθώσει ένα πεζοδρόμιο ή ακόμα να διαθέσει 500 ευρώ για τη συντήρηση δένδρων, αλλά μπορούσε άνετα να πληρώνει για τρία άτομα, που υπηρετούν το δήμαρχο, 8.000 ευρώ κάθε μήνα, το χρόνο 100.000. Τα πέντε έτη της αγαπητής δημοτικής αρχής του κ Σελέκου μας στοίχισαν οι τρεις συγκεκριμένοι 480.000 ευρώ.
Το 2015 ο προϋπολογισμός μόνο για μισθούς και εργοδοτικές εισφορές 7.000.000 ευρώ. Η δε ΚΕΔΧ , με έσοδα 387.655,09 και ‘έξοδα 982.655,09 , ζητάει κάθε χρόνο την επιχορήγηση του μπαμπά -δήμου . Και το 2015 ήταν 600.000 ευρώ το ποσόν. Έκτοτε παραμένει το ίδιο. Δηλαδή τουλάχιστον 7.600.000 κάθε χρόνο χρειάζεται ο δήμος μας μόνο για να πληρώνει τους υπαλλήλους του και τους αιρετούς.
Η ποιότητα της ηγεσίας, περισσότερο από κάθε άλλη παράμετρο, καθορίζει την επιτυχία ή την αποτυχία ενός Οργανισμού.
Λοιπόν θα διοικηθεί ο Δήμος από Ηγέτες ή θα παραμείνουμε στη λογική του πιθηκισμού γιατί ούτε καν κοσμοπολίτικοι δεν μπορούμε πια να είμαστε. Εκτός κι αν εννοούν κοσμποπολιτισμό τις αποστολές προϊσταμένων σε διεθνείς εκθέσεις. ‘Αραγε τι εκόμισεν ες Χαϊδάριον η κα Προϊσταμένη;