«Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος», o βασιλιάς των σπαγγέτι γουέστερν
Οι κρωγμοί των κορακιών, τα αλυχτήματα των κογιότ και οι νευρικές εναλλαγές γωνίας λήψης ενορχηστρώνουν μαεστρικά έναν μακάβριο χορό θανάτου ανάμεσα σε τρεις πιστολέρο, που παρατηρούν λες παθητικά τα ιστορικά γεγονότα που εκτυλίσσονται μπροστά τους καθώς αυτοί έχουν άλλα στο καιροσκοπικό μυαλό τους.
Αυτό το κυνήγι θησαυρού μέσα σε συνθήκες πολέμου, του αμερικανικού εμφυλίου εδώ, αποθεώνει τον κυνικό τυχοδιωκτισμό και συμπυκνώνεται σε μια από τις πλέον αξιομνημόνευτες σκηνές, εκεί που ο «Ξανθούλης» Ίστγουντ δίνει το φτυάρι στον Τούκο απειλώντας τον με το γεμάτο του κολτ: «Βλέπεις, φίλε μου, σ’ αυτό τον κόσμο υπάρχουν δύο είδη ανθρώπων: αυτοί που κρατούν γεμάτο πιστόλι και αυτοί που σκάβουν. Εσύ σκάβεις»! Ο σαρκασμός στο μεγαλείο του… «Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος», o βασιλιάς των σπαγγέτι γουέστερν που γυρίστηκε από… σπόντα –
Χορός θανάτου στους δρόμους της πόλης μας
Η φασαρία από τις μηχανές των αυτοκινήτων, τα “μαρσαρίσματα”, οι κόρνες , οι εξατμίσεις που έχουν “πειραχτεί” για να κάνουν ακόμη πιο εκκωφαντικές τις μηχανές, η μυρωδιά των λάστιχων και της βενζίνης. Ένας συνεχής, θορυβώδης πόλεμος αναθυμιάσεων, λαμαρινών που χτυπάνε, φρένα στριγγλίζουν και οδηγοί αψιμαχούν, ωρύονται, ουρλιάζουν. Διαπληκτισμοί μεταξύ οδηγών τετράτροχων και δίκυκλων . Ένας ακήρυχτος πόλεμος, μηχανών και ανθρώπων. Νέοι και μεγαλύτεροι άνθρωποι, καθημερινά μαθαίνουμε, για θανάτους από τροχαία εγκλήματα, παρασύρσεις πεζών. Το 2015 απο το Road Safety Update του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, το 2015 οι νεκροί πεζοί αποτελούσαν το 27.6% των νεκρών απο τροχαία μέσα σε κατοικημένες περιοχές της Ελλάδας (107 πεζοί, έναντι 388 συνολικά στις πόλεις και τα χωριά). Την ίδια χρονιά το σύνολο νεκρών απο τροχαία στη χώρα ήταν 793.
Μονομαχία για προτεραιότητα στις διασταυρώσεις, μια θέση για στάθμευση όπως-όπως , ίσα-ίσα να χωρέσουν . Το ίδιο κι οι πεζοί, στριμώχνονται ανάμεσα σε τόσα εμπόδια, σε σαφώς δυσχερέστερη θέση από τους οδηγούς, μόνο που οι πεζοί έχουν αποδεχθεί τη μοίρα τους. Δεν διεκδικούν χώρο, έχουν ήδη ηττηθεί. Παρακολουθούν τις μονομαχίες των οδηγών, κάνουν στην άκρη και παρακαλούν να φτάσουν άλλη μια φορά σώοι και αβλαβείς στον προορισμό τους.
Μονομαχία στο Δημοτικό Συμβούλιο;
Όχι, εδώ δεν υπάρχουν προβλήματα. Συμφωνία κυρίων, μόνο ότι εξυπηρετεί τους “δικούς μας” και βέβαια να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο. Έτσι αποφασίζει το Δημοτικό μας Συμβούλιο, ειδικά τα τελευταία χρόνια με ποσοστό στις εκλογές σχεδόν 70% , ο αδιαφιλονίκητος νικητής,ο κακός παίρνει αποφάσεις ή ακόμα πράττει χωρίς απόφαση, όπως με τα κολονάκια στο πεζοδρόμιο του 7 Δημοτικού σχολείου. Ποιος θα μπορούσε να εμποδίσει τον νικητή των προηγούμενων εκλογών;
Μονομαχία για στάθμευση – η περίπτωση της οδού Παύλου Μελά
Η οδός Παύλου Μελά είναι μία από τις κεντρικότερες οδούς της πόλης μας, ενώνει τη Στρ. Καραϊσκάκη με την Αγωνιστών Στρατοπέδου Χαϊδαρίου. Στην αρχή της υπάρχει το κτίριο “ΑΙΘΡΙΟ” , τώρα “νέα στέγη της Δημοτικής Βιβλιοθήκης” και πεζοφάναρο στην Καραϊσκάκη –χωρίς οριζόντια σήμανση διάβασης πεζών και ράμπα για καροτσάκια, πουθενά. Στο ίδιο Οικοδομικό Τετράγωνο (ΟΤ 87-87α) βέβαια το 7 Δημοτικό Σχολείο .
τα κολονάκια της παρανομίας
Βλέπουμε λοιπόν σε αυτό κομμάτι του πεζοδρομίου, εδώ και μια βδομάδα περίπου, να έχουν τοποθετηθεί σταθερά -πακτωμένα εμπόδια-κολονάκια.
Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε, ίσα-ίσα μπορεί να περάσει ένας άνθρωπος, ούτε δυο παιδάκια μαζί, δυο μαθητές-τριες του σχολείου αν περπατούν δίπλα το ένα στο άλλο. Ούτε λόγος για καροτσάκια ή αναπηρικά αμαξίδια. Στη διασταύρωση μάλιστα με την οδό Γράμμου που είναι η είσοδος του Δημοτικού, εκεί πλέον είναι αδιάβατη. Με στύλο της ΔΕΗ και ΚΑΦΑΟ και τέσσερις κάδους ακριβώς στην ανύπαρκτη απότμηση του πεζοδρομίου, τα παιδιά αναγκαστικά περπατούν στο δρόμο, εκτεθειμένα στο κίνδυνο της οδικής κυκλοφορίας. Είναι παράνομη υλική ενέργεια διότι δεν προβλέπονται στην ΥΑ 52907/2009, που εφαρμόζεται υποχρεωτικά από τους φορείς ευθύνης στο κοινόχρηστο χώρο και απόφαση της αρμόδιας Επιτροπής του Δήμου μας.
Οι Μονομάχοι μας μισούν
Για την ακρίβεια το Δημοτικό Συμβούλιο μισεί τα παιδιά μας. Ναι δεν μπορεί να εξηγηθεί αλλιώς και ιδού η απόδειξη. Η απόφαση 279/2015 του Δημοτικού μας Συμβουλίου ομόφωνα εγκρίνει αρ. 94/2015 απόφαση ΕΠΖ, να τοποθετηθούν πινακίδες για απαγόρευση στάθμευσης , στο πεζοδρόμιο απέναντι από το ΑΙΘΡΙΟ και το 7 Δημοτικό Σχολείο . Πολύ σωστά έως εδώ, διότι το πεζοδρόμιο είναι πολύ στενό και οι παρόδιοι στο ΟΤ 39 για χρόνια εμποδίζονταν να μπουν στα σπίτια τους αλλά είχαν και την όχληση από τη συνεχή παράνομη στάθμευση και την ρύπανση απο τη φασαρία και τα καυσαέρια των οχημάτων.
Η απόφαση 94/2015 της Επιτροπης Ποιότητας Ζωής στο αιτιολογικό της, αναφέρει λεπτομερώς την έκθεση της Τεχνικής Υπηρεσίας -κυκλοφοριακή μελέτη-διαβάστε παρακαλώ:
“ώστε να επιλεγεί η προσφορότερη λύση μεταξύ της μόνιμης απαγόρευσης της στάθμευσης σε μία από τις δυο πλευρές και σε όλο το μήκος της οδού Π. Μελά και της εκ περιτροπής στάθμευση.
Μεταξύ της οδού Στρ. Καραϊσκάκη και της Αγων. Στρατοπέδου η οδός Π.Μελά έχει μέσο καθαρό πλάτος του οδοστρώματος (εκτός των πεζοδρομίων) περίπου 6,00 μ., γεγονός που επιτρέπει την στάθμευση μόνο από την μία πλευρά του δρόμου (η Π.Μελά είναι μονόδρομος).
- Απέναντι από τις οικίες με αριθμό 3 και 5 που εστίασαν στο πρόβλημα της υπερβολικής και παράνομης στάθμευσης (πάνω στα πεζοδρόμια), δηλαδή στο Ο.Τ. 87, εδράζεται μεγάλου όγκου αναψυκτήριο – καφετέρια εξαιτίας του οποίου παρατηρείται το φαινόμενο της μεγάλης ζήτησης χώρων στάθμευσης και ιδιαίτερα επί της Π.Μελά προς τη συμβολή της με την Στρ. Καραϊσκάκη.
- Παρατηρώντας πως δίπλα στην παραπάνω καφετέρια και συγκεκριμένα στο Ο.Τ. 87α υπάρχει το 7ο Δημοτικό Σχολείο καθώς και το πλατύτερο πεζοδρόμιο από την πλευρά των Ο.Τ. 87 και 87α έναντι του Ο.Τ. 39, το οποίο αποτελείται από πολλές πυκνές κατοικίες (με αντίστοιχους ιδιωτικούς χώρους πάρκινγκ), θα ήταν προσφιλέστερη η λύση της επιτρεπόμενης μόνιμης στάθμευσης στην βόρεια πλευρά, δηλαδή αυτή των Ο.Τ. 87 και 87α. “
Η παλαιότερη απόφαση 232/2013 του Δημοτικού μας Συμβουλίου, η οποία αναφέρει “ήδη από τον 7ο μήνα του 2010, με το (ε) σχετικό έγγραφο, η Τεχνική Υπηρεσία είχε ενημερώσει για την ύπαρξη αυθαίρετων εμποδίων πάνω στο πεζοδρόμιο και είχε ζητήσει την απομάκρυνση των μεταλλικών εμποδίων, διότι δεν προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία και δεν εξασφαλίζεται δίοδος τουλάχιστον 70 εκατοστών για διέλευση πεζών“.
Το Δημοτικό Συμβούλιο το 2013, αποφασίζει ότι πρέπει να υπάρχει ελεύθερο πλάτος πεζοδρομίου, τουλάχιστον 0,70 μ. για να μπορούν να περνάνε οι πεζοί. Αυτό προβλέπει ο Κτιριοδομικός Κανονισμός του 1989, άρθρο 24 πεζοδρόμια( 0,60 μ. ελεύθερο αποκλειστικά για τους πεζούς -απαγορεύεται ακόμα και η φύτευση ).
Το Δημοτικό Συμβούλιο το 2015 αποφασίζει για μόνιμη στάθμευση από τη πλευρά του 7 Δημοτικού Σχολείου και το 2019 τοποθετεί εμπόδια στο πεζοδρόμιο χωρίς σχετική απόφαση από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και το Δημοτικό Συμβούλιο και κλείνει το πεζοδρόμιο με κολονάκια,αφήνει δηλαδή χώρο για πεζούς πολύ λιγότερο 0,70 μ., το ήδη στενό πεζοδρόμιο και δια γυμνού οφθαλμού πλάτους μικρότερου των 40 εκ. γίνεται ακόμη στενότερο μόνο για έναν μικρόσωμο πεζό ή ένα παιδί. Ενώ ζητά από τους παρόδιους να αφαιρέσουν τα μεταλλικά εμπόδια, τοποθετεί κολονάκια. Δεν πειράζει ας πούμε, αφού τουλάχιστον εμποδίζονται τα αυτοκίνητα να ανέβουν στο πεζοδρόμιο, όπως συνέβαινε μέχρι να τοποθετηθούν τα κολονάκια. Πως όμως θα φτάσει ακόμα και το παιδί στο πεζοδρόμιο αυτό, αφού στη γωνία με την οδό Γράμμου, βγαίνοντας από το σχολείο, πρέπει να κατέβει στο οδόστρωμα γιατί ο ίδιος ο Δήμος έχει τοποθετήσει τους τέσσερις κάδους, εμπόδιο όδευσης για τους πάντες. Πως Δήμε ;; Για πες μας, πως γίνεται σε άλλη απόφασή σου να λαμβάνεις υπόψιν το παρακάτω (η παρακάτω Υπουργική Απόφαση 52907/2009 είναι υποχρεωτική στο Δήμο μας, (σύμφωνα με το κανονισμό λειτουργίας κοινοχρήστων χώρων στον οποίο αναφέρεται ρητώς, 1,50 μ. τουλάχιστον ελεύθερο πλάτος πεζοδρομίου )) και τώρα να μην το ξέρεις;
"Βάση της απόφασης υπ αρίθμ 52907 (ΦΕΚ 2621/Β/2009) ¨η χρήση προστατευτικών εμποδίων της κίνησης των πεζών κατά μήκος των πεζοδρομίων επιτρέπεται μόνο εφόσον αυτά κατασκευάζονται από στοιχεία με στρογγυλεμένες ακμές σε μορφή Π ή κιγκλιδώματος με ύψος 0,80μ και μέγιστο μήκος 1,50μ. μεαπόσταση μεταξύ τους 1,00μ. και με επιπλέον οριζόντιο στοιχείο στα 0,10μ. από το δάπεδο για να είναι εντοπίσιμα από άτομα με προβλήματα όρασης¨.
Να απομακρυνθούν όλα τα εμπόδια απο τα πεζοδρόμια
Η απόφαση που απαγορεύει τη στάθμευση, δημιουργεί προηγούμενο: “και μόνο στο τμήμα της από την Στρ. Καραϊσκάκη έως την οδό Γράμμου, με σκοπό την λειτουργικότερη χρήση του μικρού σχετικά πεζοδρομίου και την διευκόλυνση πρόσβασης των περιοίκων στις οικίες τους.” Πρέπει να εξετασθούν όλες οι περιπτώσεις , όπως στα σχολεία, παιδικούς σταθμούς, χώρους άθλησης, διασταυρώσεις, πεζοδρόμια μικρότερα του 1,50 μέτρου όπως ο Κανονισμός Λειτουργίας Κοινοχρήστων χώρων του Δήμου μας επιβάλλει ΑΔΑ ΩΜ0ΥΩΗ3-Δ4Κ, όπου τα πλάτη των οδών είναι μικρότερα των 6,00-9.00 μ. και δεν υπάρχει χώρος για στάθμευση και από τις δυο πλευρές. Η Τεχνική Υπηρεσία έπρεπε να λάβει επίσης υπόψιν της την ύπαρξη δημοτικού εξοπλισμού, που μπορεί και πρέπει να μεταφερθεί γιατί καταλαμβάνει χώρο στο οδόστρωμα και είναι εμπόδιο για την όδευση,άρθρο 48 του ΚΟΚ, εμπόδιο που σε περίπτωση βλάβης πεζού έχει ευθύνη για αποζημίωση ο Δήμος. Μην ξεχνάμε οτι δεν υπάρχει τεχνική μελέτη χωροθέτησης από την Τεχνική Υπηρεσία, σκόπιμα((;)για να μην έχει ευθύνη ο Δήμος(;)Είναι εμπόδια που απαγορεύονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αλλά και από τις διατάξεις του Νεου Οικοδομικού Κανονισμού αλλά και τις διατάξεις και εγκυκλίους για ΑμΕΑ. Υποχρέωση σου Δήμε, είναι η εκπόνηση σχετικής μελέτης για τα εμπόδια τα οποία χωροθετείς,η 52716/2001 εγκύκλιος συνεχίζει να εφαρμόζεται και μετά το Νέο Οικοδομικό Κανονισμό του 2012 και ορίζει την ύπαρξη τεχνικής μελέτης για οτιδήποτε χωροθετείται στο Κοινόχρηστο χώρο(σ. 22609).
κουίζ ¨από ποιά απόφαση του ΔΣ μας είναι το παρακάτω;
Η λειτουργικότητα, η αισθητική και η ποιότητα των κοινόχρηστων χώρων συνδέεται, άμεσα με τη φυσιογνωμία και την αναγνωρισιμότητα της πόλης και κυρίως με το επίπεδο της ποιότητας ζωής των κατοίκων της. Συνεπώς, η προσδοκώμενη αναβάθμιση της εικόνας της πόλης καθιστά επιτακτική την ανάγκη απόδοσης και διασφάλισης πεζοδρομίων πραγματικά φιλικών προς τους πεζούς και την ανάγκη, εν γένει, σχεδιασμού της πόλεως με γνώμονα τον πεζό. (η λύση στο επόμενο άρθρο-ιστοριούλα του Δημοτικού μας Συμβουλίου).
καλός είναι αυτός που αποφασίζει για την ασφάλεια όλων και το τηρεί
Το νέο Δημοτικό Συμβούλιο πρέπει να αποφασίσει αν θα είναι ο “καλός” για τη πόλη μας . Τους “κακούς” και τους “άσχημους” τους είδαμε πως αποφάσισαν χωρίς να πράξουν τίποτα καλό υπέρ όλων των κατοίκων και επισκεπτών.Η νομοθεσία είναι υπέρ των πεζών. Η τήρηση εκ μέρους του Δήμου μας δεν ήταν ποτέ. Με ένα όπλο μας προστάζουν να ανοίξουμε τους τάφους μας, κάθε μετακίνηση μας είναι μια επικίνδυνη αποστολή. Κινδυνεύουμε γιατί απλά αποφασίζουμε να βγούμε από τα σπίτια μας, καλοί μου άνθρωποι.
1. Με επιτόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας (πινακίδες – άδεια κυκλοφορίας αυτοκινήτου) για 60 ημέρες.
2. Με επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης από τον βεβαιούντα την παράβαση για 60 ημέρες.
Το νέο Δημοτικό Συμβούλιο, και με ηθική υποχρέωση αλλά και αποφασιστική αρμοδιότητα πρέπει να αποδείξει ότι η πόλη μας έχει διοίκηση που νοιάζεται για τα παιδιά, ΑμΕΑ, ηλικιωμένους, γονείς με καροτσάκια, εγκύους, όλους και όλες. Τήρηση νομιμότητας από όλους και βέβαια πρώτα από τις υπηρεσίες του Δήμου. Πρέπει από την πρώτη μέρα να έχει έτοιμο σχέδιο,για την αντιμετώπιση παράνομης στάθμευσης, έλεγχο και περιορισμό των αντικοινωνικών συμπεριφορών, έλεγχο ταχύτητας οχημάτων,σχεδίαση διαβάσεων και τοποθέτηση προστατευτικών στις εισόδους -εξόδους σχολείων, βρεφονηπιακών σταθμών, χώρους άθλησης, απομάκρυνση κινητών εμποδίων από πεζοδρόμια, έλεγχος τραπεζοκαθισμάτων και οποιαδήποτε κατάληψη δρόμου και πεζοδρομίου από επαγγελματική δραστηριότητα, κοινοποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης που έχει κρύψει η σημερινή δημοτική αρχή. Απομάκρυνση όλων των κινητών εμποδίων από διασταυρώσεις (10 μέτρα), στάσεις λεωφορείων και STOP (12 μ.) , διαβάσεις και γωνίες (5 μ.) και φωτεινούς σηματοδότες (20 μ.) όπως ορίζει ο ΚΟΚ. Πρέπει να αλλάξει η πόλη, με ασφαλείς διαδρομές, τήρηση νομιμότητας, έλεγχος και τήρηση κανόνων ισόνομα, καταστολή των απείθαρχων παραβατών, με αναπτυξιακό πρόσημο. Φτάνει πια η επαρχιώτικη αντίληψη εξυπηρέτησης μεμονωμένων ατόμων ή ομάδων, που έχει οικειοποιηθεί και υποβαθμίσει τον αστικό χώρο και θέτει σε κίνδυνο όλους και όλες. Τώρα πια είμαστε στον 21o αιώνα και η πόλη μας δεν είναι μια μικρή κοινότητα, δεν είμαστε η γειτονιά που κάνει ο,τι θέλει ο πιο φωνακλάς. Είναι πύλη της Αθήνας , είσοδος από Δυτική Ελλάδα και Πελοπόννησο. Έχουμε μνημείο UNESCO, το Διομήδειο Κήπο, αρχαιολογικούς χώρους, Τοπόσημα , θάλασσα και περιαστικό πράσινο και δάση. Ανθρώπους με Όραμα, στη διοίκηση του δήμου μας, να πάνε τη πόλη μπροστά, έχουμε;
Τέρμα οι μονομαχίες, το δημοτικό συμβούλιο πρέπει να αποφασίσει ομόφωνα, για τη νομιμότητα!
Επειδή τα παιδιά μας αξίζουν το καλύτερο.
Επειδή η πόλη ανήκει σε όλους και όλες .
Επειδή είμαστε όλοι ίσοι σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους Νόμους.
Επειδή οι πεζοί είναι οι πιο ευάλωτοι χρήστες των οδών.
Επειδή είμαστε όλοι και όλες άνθρωποι.
“Σ’ αυτόν τον κόσμο που ολοένα στενεύει, ο καθένας μας χρειάζεται όλους τους άλλους. Πρέπει να αναζητήσουμε τον άνθρωπο όπου κι αν βρίσκεται.“
Γιώργος Σεφέρης, 1900-1971, Έλληνας ποιητής, Νόμπελ 1963
Δημοτικό Συμβούλιο που θα αποφασίζει και θα τηρεί την αρχή της νομιμότητας θέλουμε, για όλους και όλες ,μόνο αυτό!Σκεφθείτε επιτέλους τον άνθρωπο …. Αποφασίστε για τον ΑΝΘΡΩΠΟ !
ΣΗΜΕΙΩΣΗ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 52716/2001 αντικαταστάθηκε από Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/113130/3420 (2)Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια(φεκ 5287/β/1-12-2020)