4.066.016 ευρώ περιμένουν στο συρτάρι. Για το αντιπλημμυρικό της Λεωφόρου Αθηνών.

Αρχικά, το ποσόν ήταν 9.900.000,00 ευρώ**.Και εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Επιxειρησιακών δαπανών της Περιφέρειας, το 2017, για 4.066,16 ευρώ, καρτέλα έργου 5002924.

Σε αναμονή, η Βούληση από την Περιφέρεια για την επαναπροκήρυξη του έργου.

Είναι ο αγωγός, ο οποίος θα συγκεντρώνει τα όμβρια που κατεβαίνουν από την λεκάνη απορροής του Δάσους και Ποικίλου Όρος. Το έργο σταμάτησε χωρίς ποτέ να ολοκληρωθεί αλλά μπορεί να ξεκινήσει ΞΑΝΑ. Γιατί τα χρήματα είναι δεσμευμένα και περιμένουν. 4.066,016 ευρώ. Στον Πίνακα Τεχνικών Έργων που εκτελεί η περιφέρεια ΕΣΠΑ 2014-2020.(1).

Είναι αδιαμφισβήτητη η βούλησή της να εκτελέσει το έργο προχωρώντας στην επαναδημοπράτησή του, τηρώντας όμως όλα όσα προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία και αφού πρώτα ολοκληρωθεί η χρονοβόρα διαδικασία διάλυσης της αρχικής εργολαβίας.” ****

Αυτό είχε δηλώσει σε επίσημη ανακοίνωση η Περιφέρεια Αττικής. Συγκεκριμένα στις 22/7/2021 με τίτλο “Η αντιπλημμυρική προστασία όλων των Δήμων του Λεκανοπεδίου αποτελεί προτεραιότητα για τη σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής”. Με με μια σύντομη περιγραφή του ιστορικού ενός ακόμη ανολοκλήρωτου έργου για το δήμο μας . Για την κατασκευή συλλεκτήριου αγωγού ομβρίων υδάτων της Λεωφόρου Αθηνών (όρια Δήμου Χαιδαρίου και Δήμου Περιστερίου.)

Πλημμύρα προ των Πυλών, θυμήσου τον Φλεβάρη του 2013, τον Οκτώβρη του 2015

Το 2013 και το 2015, από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα απο τις πλημμύρες. Περιουσίες όμως καταστράφηκαν όπως και υποδομές της Πόλης μας.*

Και ενώ τα πλημμυρικά συμβάντα εξαιτίας έντονης βροχόπτωσης γίνονται ακόμα πιο εντονα και συχνά. Και ειδικά για το τμήμα της Λεωφόρου Αθηνών, να επισημάνω και την προσωπική μου διαπίστωση, η οποία αφορά τις εκτεταμένες κατασκευές στα πεζοδρόμια. Για τις παράνομες ράμπες διευκόλυνσης στάθμευσης. Μήπως έχουν καλύψει και τα φρεάτια;

Κι αν οι εργασίες στο Στρατόπεδο Χαϊδαρίου, που έγιναν ενδιάμεσα, για αυτό το σκοπό, τώρα φαίνονται ικανές να αποτρέψουν πλημμυρικά φαινόμενα. Μετά τους φετινούς διαδοχικούς καύσωνες. Και την συγκέντρωση πεσμένων δένδρων και φυτικών υπολειμμάτων λόγω της χιονόπτωσης του Φλεβάρη. Σκεφθείτε ξανά γιατί ο χειμώνας του 2021-22 μπορεί να γίνει ακόμα πιο ζοφερός.

Με πολύ απλά λόγια, ο Δήμος τι περιμένει;

Θα περιμένει ο Δήμος την επόμενη πλημμύρα; 21 χρόνια συμπληρώνονται απ-αισίως. Από το 2000 που έγιναν οι αρχικές τομές και ο αγωγός κατασκευάσθηκε το 2006, μέχρι το Κάμπινγκ. Δήμε Χαϊδαρίου, θυμήσου το 2013 και το 2015…..

Επειδή ο Δήμος Χαϊδαρίου, ο επισπεύδων δηλαδή, δεν πιέζει για την επαναπροκήρυξη του έργου μαζί με την υποχρεωτική μελέτη από την ΕΥΔΑΠ. Γιατί μπορεί η Περιφέρεια να είναι η αρμοδία υπηρεσία, αλλά ο Δήμος Χαϊδαρίου πρέπει να μεριμνήσει, γιατί οι κάτοικοι του Δήμου, είναι σε ανασφάλεια και στον κίνδυνο από πλημμυρικά φαινόμενα.

Επειδή ήδη η Κυβέρνηση χρηματοδοτεί με 350 εκατομμύρια ευρώ, 10 αντιπλημμυρικά έργα . Σε όλη την χώρα και μεταξύ αυτών και η διευθέτηση του ρέματος Αγίου Γεωργίου, στον Ασπρόπυργο. Αντιπλημμυρικό έργο για την ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής αλλά και των εκατοντάδων βιομηχανιών στην περιοχή και χιλιάδων καθημερινά διερχομένων στη Λεωφόρο ΝΑΤΟ. Είναι πιο πολλοί από όσους διέρχονται καθημερινά τη Λεωφόρο Αθηνών;

Στα Δυτικά γίνονται Έργα αλλά πρέπει πρώτα να τα διεκδικήσουν οι Δήμαρχοι. Ο Δήμαρχος Ασπροπύργου, αποδεδειγμένα πιέζει και είναι αποτελεσματικός.

Ο Δήμαρχος Χαϊδαρίου, τι κάνει;…

Και το Ιστορικό σε περίληψη, για όποιον και όποια, θέλει μια συνοπτική ενημέρωση:

Το κρίσιμο αντιπλημμυρικό έργο το οποίο επί χρόνια περιμέναμε και όταν τελικά δημοπρατήθηκε, συμβασιοποιήθηκε στις 05-04-2018 αντί ποσού 3.566.015,67 ευρώ. Με σημαντική έκπτωση σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό.

Και παρότι η ανάδοχος εταιρεία, στην πορεία κατασκευής του έργου , εκπόνησε επιπλέον υδραυλική και στατική μελέτη. Συγκεκριμένα για να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα με τον αγωγό υψηλής τάσης ΔΕΔΔΗΕ, ο οποίος διέρχεται κάθετα την Λεωφόρο στο ύψος της 28ης Οκτωβρίου. Και έτσι αποφασίσθηκε η τροποποίηση διαστάσεων του υπό κατασκευή αγωγού ώστ διέλθει κάτω από τον αγωγό της ΔΕΔΔΗΕ. Συγκεκριμένα, για την τροποποίηση της μελέτης του έργου κατασκευάστηκε η προσαρμογή του ήδη κατασκευασθέντος τμήματος του αγωγού στην τρίτη λωρίδα κυκλοφορίας και πραγματοποιήθηκε η αποκατάσταση του οδοστρώματος στο τμήμα του κατασκευασθέντος αγωγού και στη συνέχεια δόθηκε εντολή στον Ανάδοχο (έγγραφο ΔΤΕΠΑ 171377 – 19/09/2018) για την σύνταξη γεωτεχνικής μελέτης και νέας κυκλοφοριακής μελέτης με κατάληψη των δυο αριστερών λωρίδων κυκλοφορίας (3ης και 4ης) προκειμένου να υλοποιηθεί η κατασκευή του τμήματος του αγωγού ομβρίων στη νέα του όδευση.

Κι εκεί σκοντάψαμε στην ΕΥΔΑΠ. Γιατί; Γιατί με πολύ απλά λόγια , όταν η Περιφέρεια ενέκρινε την συμπληρωματική σύμβαση (επιπλέον δηλαδή 1.740.000,00 ευρώ) δεν έγινε δεκτή από το Ελεγκτικό Συνέδριο, λόγω μη τήρησης διαδικασίας (Οικονομική Επιτροπή Περιφέρειας, έγκριση 2ου Α.Π.Ε) . Και όταν τελικά το Ελεγκτικό Συνέδριο δέχθηκε, την αίτηση ανάκλησης από την Περιφέρεια και την ανάδοχο εταιρεία. Τότε βρήκε κώλυμμα και πολύ σωστά, την έλλειψη της απαιτούμενης εκπόνησης μελέτης από την ΕΥΔΑΠ.

Και επειδή χωρίς την Συμπληρωματική Σύμβαση, δεν θα ήταν εφικτή η συνέχιση και ολοκλήρωση των εργασιών. Η ανάδοχος εταιρεία μάλιστα επιφυλασσόμενη να επιδιώξει δικαστικώς την σχετική σύμβαση, δήλωσε ότι προτίθεται να συνεχίσει τις εργασίες. Λαμβάνοντας υπόψιν της σοβαρότητα του έργου, καθότι η διάλυση της σύμβασης δεν ήταν προς το συμφέρον ούτε της Περιφέρειας ούτε της Αναδόχου εταιρείας. Κυρίως όμως το έργο επιβάλλεται για λόγους Δημόσιας Υγείας. όπως αναφέρει στο υπ’αριθ. 2960/02-01-2020 έγγραφο της.

Και παρότι, η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Π.Α. διατύπωσε θετική γνώμη για την έγκριση της παράτασης προθεσμίας εκτέλεσης των εργασιών του έργου, με αναθεώρηση, έως την 05.02.2021.

Στο τέλος η Οικονομική Επιτροπή Περιφέρειας Αττικής αποφάσισε, α) την ανάκληση της με αριθμό 733/15.03.2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, με την οποία εγκρίθηκε ο 2ος Α.Π.Ε. και η σύναψη της 1ης Σ.Σ.Ε. του έργου του θέματος και β) τη μη συνέχιση του έργου του θέματος από την ανάδοχο εταιρεία.

(1)http://www.patt.gov.gr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=25310&Itemid=901

*–https://xaidarisimera.gr/mikros-golgothas-gia-18-mines-sti-l-athinon/

*https://xaidarisimera.gr/blog-post_72-6/

**https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%A8237%CE%9B7-%CE%99%CE%93%CE%96?inline=true

https://diavgeia.gov.gr/doc/638%CE%9A7%CE%9B7-%CE%9B%CE%A1%CE%96?inline=true

https://diavgeia.gov.gr/doc/72%CE%9767%CE%9B7-%CE%93%CE%9E%CE%A8?inline=true

****http://www.patt.gov.gr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=40335:i-antiplimmyriki-prostasia-olon-ton-dimon-tou-lekanopediou-apotelei-proteraiotita-gia-ti-simerini-dioikisi-tis-perifereias-attikis&catid=3:2008-09-06-21-42-59&Itemid=709

https://left.gr/news/giati-i-perifereia-kathysterei-antiplimmyriko-tis-leoforoy-athinon-horis-apantisi-ta-erotimata?fbclid=IwAR3YJ4Z0UEZtxMNUUZVUFivAxFTk5InUFMEkXvugIGABnjCQZPjL3EbRNnA

φωτό άρθρου https://xaidarisimera.gr/

Σχολιάστε

19 − 9 =