Ένα Σάββατο στο Χαϊδάρι… σε μια απέραντη λαϊκή αγορά

γράφει η Ελισάβετ Μπούρα

Αγαπητό Χαϊδάρι σήμερα,

Παρακαλώ για τη δημοσίευση που αφορά τους όρους λειτουργίας της λαϊκής αγοράς στο κέντρο της πόλης μας. Κάθε Σάββατο η πόλη μας γίνεται ένα παζάρι, μια απέραντη λαϊκή, από τη πλατεία Ηρώων  μέχρι την οδό Δαβάκη, όπου έχει μεταφερθεί τώρα και για το προσεχές τετράμηνο. Ακόμα και στο πεζόδρομο Καραϊσκάκη στη σειρά πάγκοι οι οποίοι δημιουργούν το αδιαχώρητο για τους πεζούς.

Η στάθμευση του εξαιρετικά μεγάλου αριθμού φορτηγών των επαγγελματιών, που καταλαμβάνουν χώρο όπου βρουν (πεζοδρόμια – στροφές – ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης -πάρκα – απαγορευτική πινακίδα) και βέβαια στη Στρ. Καραϊσκάκη και Αγωνιστών.  Αδιαχώρητο για όλους πεζούς και οδηγούς! Ένα κυκλοφοριακό κομφούζιο, ακινητοποιημένοι όλοι, πεζοί και οδηγοί.

Μην ξεχνάμε ότι πολλοί συμπολίτες για να ψωνίσουν στη λαϊκή έρχονται με αυτοκίνητα, τα ψώνια της εβδομάδας είναι πολλά και ένα καροτσάκι δεν βοηθά στις ανηφόρες  του Πρ. Ηλία. Εμείς οι κοντινοί είμαστε τυχεροί που έχουμε τη λαϊκή κοντά, αλλά και άτυχοι, αφού εμποδιζόμαστε όσοι έχουμε χώρους στάθμευσης ιδιωτικούς. Ακόμη ηχορύπανση, επιβάρυνση από ατμοσφαιρικούς ρύπους με τόσο μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων και η ρύπανση από τον τεράστιο αριθμό αστικών αποβλήτων.

Υπάρχει εμπορική δραστηριότητα σε πολύ μεγάλη έκταση, από Άνοιξη μέχρι Αστυθέα – Ιερά Οδό, συμπεριλαμβανομένου του Πεζόδρομου της Καραϊσκάκη.

Παρεμποδίζονται επίσης τα λεωφορεία στο συγκοινωνιακό έργο τους με την συστηματική παράνομη στάθμευση (το 803 μόνιμα και καθημερινά παρεμποδίζεται ειδικά σε όλη τη Σάμου και στη στροφή Πλαστήρα και Δαβάκη τις καθημερινές, μια διαδρομή που εξυπηρετεί το Δάσος και αντί να διευκολυνθεί με κάθε τρόπο, ακόμα και με απαγόρευση στάθμευσης και ενώ είναι γνωστά τα σημεία, οι γερανοί της αστυνομίας πηγαινοέρχονται!)

Ανατρέχοντας στις ισχύουσες διατάξεις , ΝΟΜΟΣ 4264/ΦΕΚ Α 118/15.05.2014

Άρθρο 4 Ίδρυση, μεταφορά, επέκταση, κατάργηση λαϊκών αγορών,

Μετά από ειδικά εμπεριστατωμένη και αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου μετά από γνώμη του οικείου Δήμου και της οικείας Αστυνομικής Αρχής, η οποία αποφαίνεται μόνον σχετικά με την κυκλοφοριακή επίπτωση από τη λειτουργία συγκεκριμένης λαϊκής αγοράς, χωροθετείται και καθορίζεται ο ακριβής τόπος λειτουργίας των λαϊκών αγορών και η τυχόν ίδρυση, μεταφορά και επέκτασή του.

Β. Ίδρυση, μεταφορά, επέκταση, κατάργηση λαϊκών αγορών

α) οριοθέτηση και διαγράμμιση των χώρων λειτουργίας των λαϊκών αγορών και των θέσεων των επαγγελματιών πωλητών που δεν διαθέτουν τρόφιμα γης και θάλασσας σε οποιαδήποτε μορφή και άνθη, καθώς και των θέσεων των πωλητών που διαθέτουν τρόφιμα γης και θάλασσας σε οποιαδήποτε μορφή και άνθη

β) οριοθέτηση του χώρου που καταλαμβάνουν οι πωλητές, αρίθμηση θέσεων, καθορισμός ενιαίων μέτρων του μήκους των πάγκων κατά κατηγορία προϊόντων των πωλητών, στάθμευσης αυτοκινήτων αδειούχων πωλητών, μέριμνα για την τοποθέτηση, εντός του χώρου λειτουργίας της λαϊκής αγοράς, των ειδικά διασκευασμένων οχημάτων (αυτοκινούμενα ή ρυμουλκούμενα) και των οχημάτων ειδών κυλικείων,

γ) ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των πωλητών, μεταφοράς εξοπλισμού και εμπορευμάτων, πριν και μετά από το καθορισμένο ωράριο λειτουργίας των λαϊκών αγορών,

δ) καθαριότητα του χρησιμοποιούμενου χώρου από τους αδειούχους πωλητές, άμεση συλλογή των απορριμμάτων και των χαρτοκιβωτίων, τρόπος έκθεσης και πώληση των προϊόντων και ειδικότερα των νωπών ψαριών – συλλογής και απομάκρυνσης των νερών από το λιώσιμο του πάγου που χρησιμοποιείται για τη συντήρηση των ψαριών, απολύμανσης του χώρου, απαγόρευσης καθαρισμού ψαριών,

ε) τις διαστάσεις, τον τύπο και το περιεχόμενο των πινακίδων που υποχρεούνται οι πωλητές να τοποθετούν σε εμφανές μέρος του σημείου πώλησης, ιδίως το ονοματεπώνυμο ή την επωνυμία, την ιδιότητα του πωλητή (παραγωγός ή επαγγελματίας ή παραγωγός βιολογικών προϊόντων), τον αριθμό μητρώου, την περιοχή παραγωγής των προϊόντων και κάθε άλλο αναγκαίο στοιχείο.

Μετά τα παραπάνω δημιουργούνται απορίες:

  • Ποιοι είναι οι αρμόδιος υπάλληλοι για τον έλεγχο και τήρηση  των παραπάνω διατάξεων;
  • Γιατί καταλαμβάνουν χώρο εκτός λαϊκής τα οχήματα  ενώ προβλέπεται η μέριμνα στο (β) στάθμευσης αυτοκινήτων αδειούχων πωλητών,  γιατί καταλαμβάνουν οι πάγκοι χώρο πέραν των ορίων, ποιοι και πόσοι έχουν άδεια, χωρούν όλοι οι πάγκοι οι οποίοι έχουν αδειοδοτηθεί, βάσει ποιων μετρήσεων ;
  • Ποιες είναι οι ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των πωλητών;
  • Ποια είναι η ώρα λήξης;
  • Για τον Πεζόδρομο και την Πλατεία Ηρώων υπάρχει κανονιστική απόφαση της Περιφέρειας για χωροθέτηση υπαίθριου εμπορίου σύμφωνα με τις διατάξεις;

Τέλος,  για τα βιοαπόβλητα, που αφορούν τον κύριο όγκο αποβλήτων, αντί να πληρώνουμε για τη διαχείριση τους ως κοινά απορρίμματα, με συλλογή από συνεργείο απορριμματοφόρο του Δήμου, γιατί δεν παραδίδονται με σύμβαση σε εταιρεία του συστήματος εναλλακτικής διαχείρισης έναντι αμοιβής; Θα πληρωνόμαστε αντί να πληρώνουμε και παραλαβή θα γίνεται με δικά τους οχήματα μετά τη συλλογή.

Το Δημοτικό Συβούλιο έχει την υποχρέωση να συζητήσει πως εφαρμόζονται οι διατάξεις που αφορούν το υπαίθριο εμπόριο  και να λάβει αποφάσεις σύμφωνα με το ΝΟΜΟ 4264/ΦΕΚ Α, αλλά κυρίως να τεθούν όρια, άλλο η εξυπηρέτηση των συμπολιτών και η ανάπτυξη επαγγελματικής δραστηριότητας με όρους και όρια και άλλο η ανεξέλεγκτη δραστηριότητα που θέτει σε κίνδυνο ζωές ταλαιπωρεί, βρωμίζει και τελικά μας υποβαθμίζει.

Δεν χωρούν δύο καρπούζια, πώς να γίνει;

0 comments

    • Η εύρυθμη λειτουργία της πόλης , ο έλεγχος και η υπο όρους επαγγελματική δραστηριοτήτα όπως προβλέπει η νομοθεσία, η ασφάλεια των κατοίκων ,η ποιότητα ζωής -ηχορύπανση -ατμοσφαιρικοί ρύποι- ρύπανση από τη παραγωγη αποβλήτων, η απρόσκοπτη πρόσβαση στο κοινόχρηστο χώρο, η αλλαγή της διαχείρισης απορριμμάτων ώστε να μας αποφέρει κέρδη-διαλογή στη πηγή- υπεύθυνο το κάθε κτιριο για τα δικα του απορρίμματα , εξάλειψη όλων των κινητών εμποδίων από τα πεζοδρόμια. Περιμένουμε να δουμε τις προτάσεις των συνδυασμων στο δημοτικό συμβούλιο , βάσει αυτων πρέπει να ψηφίσουμε , όχι με το συναίσθημα.
      Η συντεταγμένη προσπάθεια με μελέτες και προτάσεις υλοποιήσιμες προς όφελος της πόλης -ισότιμα και ισόνομα . Η πόλη θα προοδεύσει όταν είναι ασφαλής και εχει πρόσβαση σε υπηρεσίες και αγαθα ο καθενας από μας, ανεξαρτήτως γνωριμιών-ταυτότητας-επαγγέλματος-..”Την εποχη των μηχανών εμεις ακόμα συζητάμε αν είναι η γη στρογγυλή”. …
      “Ασπρη γάτα- μαύρη γάτα αρκεί να πιάνει ποντίκια , ”
      Α και μια ς και μιλάμε και ποντίκια , υπάρχουν αρουραίοι στη πλατεία δημαρχείου-κάθε βραδυ συναντιόμαστε ,πρόσφατα δε είδα στη Παύλου Μελά – και στη Σάμου με Κερασούντος , όπου υπάρχουν καδοι ,αργα το βράδυ εμφανίζονται….προσοχη !……

        • νόμους έχουμε και υπουργικες αποφάσεις και εγκυκλιους, δεν τους εφαρμόζουν οι αρχές, π.χ. όχι μονο δεν εφαρμοζουν στο πεζοδρομο καραισκάκη το όριο των 3 μετρων που φηφισαν τον Οκτ 2016 -ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΗ ΑΠΌΦΑΣΗ- αλλά η τωρινη δημοτικη αρχη έχει τοποθετησει καγκελα οριοθέτηση ς τραπεζοκαθισμάτων που αφήνει χωρο για τους πεζους πολύ μικρότερο -ο καθενας μπορει να το διαπιστωσει , στη γωνια της Σαμου με Στρ. Καρισκάκη εχουν χωροθετησεο οι προηγούμενες δημοτικες αρχες δύο κάδους -στην γωνία-αποτμιση πεζοδρομίου- στροφη λεωφορείου σωρεια παραβασεων τιποτα δεν επιτρέπεται αλλά κανένας δεν μιλά -αν υποστεί βλαβη πεζος ή οδηγός στο σημείο πρεπει να αποζημιωθεί με έγγραφο προς Οικονομικη επιτροπή , αρκεί να φροντίσει να έρθει η αστυνομία και να περιγράφονται ακριβώς οι συνθήκες και η παρανομη χωροθέτηση, η έλλειψη ορατότητας. εκατοντάδες περναμε από το σημείο, εχουμε συνηθίσει να διακινδυνεύουμε τη ζωή μας ………..αυτό είναι το χειρότερο.Πληρώνουμε τοσους φορους και δεν έχουμε υπηρεσίες και το ανεχόμαστε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *