Oυδέν νεώτερον για την Οδική Ασφάλεια από την Πολιτεία

“Η τύχη είναι που μας κάνει αδιάφορους. Πριν από λίγους μήνες καθόμουν σ’ ένα αμπρί κ’ έπαιζα χαρτιά. Κάποια στιγμή σηκώθηκα και πήγα να δω κάποιους γνωστούς μου σε κάποιο άλλο αμπρί. Σαν γύρισα δε βρήκα κανέναν από δαύτους. ‘Εσκασε πάνω τους μια μπόμπα. Ξαναγύρισα πάλι στ’ άλλο αμπρί κ’ έφτασα πάλι στην ώρα για να βοηθήσω να τους ξεχώσουν γιατί χτυπήθηκαν κι αυτοί με τη σειρά τους. Το πώς ζω είναι από τύχη. Όπως μπορεί να με βρει μια σφαίρα, έτσι μπορώ το ίδιο και να ζω. Στο πιο σίγουρο αμπρί μπορείς να γίνεις χίλια κομμάτια και στο ανοιχτό πεδίο να μην πάθεις τίποτα ύστερα από δέκα ωρών αδιάκοπο σφυροκόπημα.

Ο κάθε φαντάρος χρωστά τη ζωή του σε χίλιες δύο συμπτώσεις. Γι’ αυτό και κάθε φαντάρος πιστεύει κ’ εμπιστεύεται τον εαυτό του στην τύχη».

Μακελειό

Απόσπασμα από το βιβλίο του ‘Εριχ Μαρία Ρεμάρκ «Ουδέν νεώτερον από το δυτικόν μέτωπον» (μετ. Κώστα Θρακιώτη, εκδ. «Σ.Ι. Ζαχαρόπουλος», 1988).

Ο Α΄Παγκόσμιος Πόλεμος, στον οποίο αναφέρεται   το βιβλίο, είχε πάνω απο 80.000.000 θύματα. Ο φονικότερος πόλεμος όλων των εποχών (Το βιβλίο κυκλοφορεί το 1929 και γνωρίζει παγκόσμια απήχηση. Είναι από τα βιβλία που κάηκαν το 1933 από τους ναζιστές, που ετοίμαζαν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο).

Πόλεμος στους ελληνικούς δρόμους

Στην Ελλάδα υπάρχει ένας πόλεμος σε εξέλιξη. Στους δρόμους της χώρας μας. Οδηγοί εναντίον Πεζών. Οδηγοί εναντίον Οδηγών. Οδηγοί εναντίον του ίδιου του εαυτού τους.  Ακήρυχτος πόλεμος, φονικός, στοιχίζει σε νέους κυρίως, ανθρώπους. Μία γενοκτονία στην ελληνική καθημερινότητα. Βγαίνεις από το σπίτι σου, αλλά δεν ξέρεις αν θα ξαναγυρίσεις.

Μπορεί κάποιος που θέλει να τεστάρει τα όρια του αυτοκινήτου του,  να βρεθεί στο δρόμο σου. Μπορεί κάποιος να θέλει να περάσει ένα κόκκινο φανάρι, τη στιγμή που εσύ διασχίζεις τη διάβαση. Μπορεί απλά να θέλει να ξεσπάσει στο συνοδηγό του, τα νεύρα του. Μπορεί να θέλει να απαντήσει ή να στείλει μήνυμα στο κινητό του. Μπορεί  απλά να έχει πιεί,(ένα ποτηράκι για το δρόμο(!)). Μπορεί να θέλει να σταθμεύσει στη γωνία, στη στάση λεωφορείου, στη διασταύρωση, στο φανάρι. Πέντε λεπτά, δεν χάλασε κι ο κόσμος(!). Εδώ δίπλα  “μιά στιγμή θα πεταχθώ” λέει ο οδηγός, σταθμεύει παράνομα και για μια στιγμή, ίσως,  μιά-δυο-τρείς ζωές να χαθούν για πάντα…

Και έτσι χάνουν τη ζωή τους οι άνθρωποι στον ελληνικό δρόμο. Η Τροχαία έχει αυτοκαταργηθεί. Οι Δήμοι δεν ασχολούνται με παράνομη στάθμευση και κατάληψη δημοσίων χώρων. Αν και είναι ευθύνη τους ο έλεγχος και η χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης, εμπορευμάτων, τραπεζοκαθισμάτων, αστικού εξοπλισμού, δενδροφύτευση.

Οι  Δήμοι είναι κατ’ εξακολούθηση παραβάτες του ΚΟΚ

Έσοδα στους δήμους,  τα τραπεζοκαθίσματα και οι λαϊκές αγορές όπως και τα εμπορεύματα  κάθε είδους στα πεζοδρόμια και τις πλατείες. Όσο για τον έλεγχο, την τήρηση της νομοθεσίας για χωροθετήσεις όλων των κινητών εμποδίων και πρόχειρων κατασκευών;  Εκεί είναι που οι μεγαλύτεροι παραβάτες, οι δήμοι -υπάλληλοι και αιρετοί- χωροθετούν εξυπηρετώντας μόνο την ευνοιοκρατία. Εγκληματική αδιαφορία για την ασφάλεια της ζωής των δημοτών, ευθεία περιφρόνηση για την τήρηση νομιμότητας και παράβαση  των βασικών αρχών της δημοκρατίας και του Συντάγματος της  χώρας, Αναλογικότητας και Χρηστής Διοίκησης.

Οι “άκρες” στο δήμο για τους ευνοούμενους του συστήματος, στοιχίζουν, σε ταλαιπωρία καθημερινή όλων των δημοτών. Ιδιαίτερη   επιβάρυνση για τις ευάλωτες ομάδες – δυσκολία μετακίνησης παιδιών, γονιών με καρότσι, ατόμων με πρόσκαιρα κινητικά προβλήματα, ηλικιωμένοι, ΑμΕΑ. Στο τέλος καθίσταται απαγορευτική έστω και μια μικρή διαδρομή. Διακριτική μεταχείριση συνιστά η αδιαφορία των δήμων  υπέρ του παραβάτη, παράβαση  καθήκοντος  αλλά και κατάχρηση  εξουσίας. Ναι, είναι αξιόποινη πράξη η έκθεση σε κίνδυνο των διερχομένων αλλά και  η σκόπιμη παράβαση από τις  αρμόδιες υπηρεσίες της τήρησης της νομοθεσίας. Τα πεζοδρόμια είναι για τους πεζούς και ο ΚΟΚ με συγκεκριμένα άρθρα απαγορεύει και τη στάθμευση αλλά και τη παραχώρηση και κατάληψη από εμπόδια (άρθρο 34, παρ. ε και άρθρα 47 και 48.)  Υπάρχουν ευθύνες, υπάρχουν αρμόδιοι υπάλληλοι για έλεγχο και δίωξη των παραβατών  και όσο μένουμε  σιωπηροί παρατηρητές της παράβασης, τόσο θα κινδυνεύουμε όλοι και όλες.

Οι Νόμοι μας προστατεύουν εφόσον εφαρμόζονται

Κινδυνεύουμε, τραυματιζόμαστε, σκοτωνόμαστε στους ελληνικούς δρόμους και τις γειτονιές, γιατί οι επιφορτισμένοι αρμόδιοι υπάλληλοι δεν υπηρετούν το Νόμο και το γενικό καλό. Δεν εφαρμόζουν, δεν κατανοούν καν το “πνεύμα” των Νόμων. Παράδειγμα : όταν ο νομοθέτης ορίζει απαγόρευση στάθμευσης σε 12 μέτρα από STOP, (ΚΟΚ άρθρο 34 παρ. θ), το κάνει   για συγκεκριμένους λόγους και σύμφωνα με τα διδάγματα της κοινής πείρας.  Οι πινακίδες  STOP  τοποθετούνται σε επικίνδυνες διασταυρώσεις με έλλειψη ορατότητας. Το όριο  των 12 μέτρων, είναι η κατ’ελάχιστον απόσταση  που μπορεί να προσφέρει ασφάλεια διέλευσης και στον οδηγό, με  επαρκή ορατότητα  αλλά και στον πεζό. Στον πυκνοκατοικημένο αστικό  ιστό, που  η σήμανση για προτεραιότητα της κυκλοφορίας είναι βασική και απαραίτητη συνθήκη, για την οδική ασφάλεια  και κάθε διασταύρωση πρέπει να είναι ελεύθερη από κάθε είδους εμπόδια  σε απόσταση 10 μέτρων  (ΚΟΚ άρθρο 34 παρ. γ ).

Τo 55% των εσόδων του ελληνικού κράτους που  προέρχεται από τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων, είναι θεσμοθετημένοι πόροι, έσοδα των ΟΤΑ.

Το 100% των παραβάσεων του ΚΟΚ, είναι έσοδα ΟΤΑ , έσοδα του Δήμου στην διοικητική περιοχή που βεβαιώνεται η παράβαση.

Κρήτη 2019

ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Προστασίας από Τροχαία Ατυχήματα Γιάννης Λιονάκης στη Κρήτη μας ενημερώνει ότι έχουν αυξηθεί φέτος, οι  νεκροί των τροχαίων . Δηλώνει  ότι στις 31 Αυγούστου του 2018, από την αρχή του έτους, οι συνάνθρωποί μας που είχαν σκοτωθεί σε τροχαία δυστυχήματα ήταν 33. Εφέτος, πριν καλά – καλά τελειώσει το καλοκαίρι έχουμε ήδη 43!

Από τους 43 νεκρούς, οι 19 ήταν μοτοσικλετιστές – ένα ποσοστό της τάξεως του 44% δηλαδή. Από αυτούς οι δύο μόλις φορούσαν κράνος και οι 14 ήταν κάτω των 25 ετών! “Δηλαδή, οι ηλικίες 19-24 ετών είναι το 32% των νεκρών της Κρήτης εφέτος! ”. Σε σύνολο πληθυσμού, 680.000 ανθρώπων.

Οι 18 νεκροί από τους 43 νεκρούς είναι στους Δήμους Φαιστού, Χερσονήσου και Πλατανιά. Οι θάνατοι έχουν συμβεί, κατά κύριο λόγο, Σαββατοκύριακο και μεταμεσονύχτιες πρώτες πρωινές ώρες. Αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι, στις 2 και στις 3 τα ξημερώματα , δεν γυρίζει κανείς από το γραφείο του, γυρίζει από διασκέδαση. Κατά τεκμήριο έχει καταναλώσει αλκοόλ, τρέχει με υπερβολική ταχύτητα ή υπερβολική κούραση, που είναι επίσης ένας κακός σύμβουλος για την ασφαλή οδήγηση, θέλοντας να επιστρέψει στο σπίτι του ή οπουδήποτε αλλού

«Με περίπου 1.000 νεκρούς τον χρόνο, περισσότερους από 800 βαριά τραυματίες και 10.000 ελαφρότερα τραυματίες στην Ελλάδα είναι αδύνατον να μη μιλάμε για πρόβλημα δημόσιας υγείας, αν για παράδειγμα το συγκρίνουμε με την γρίπη η οποία “σκοτώνει” 150 πολίτες ευπαθών πληθυσμών κάθε χρόνο» επισημαίνει το μέλος της πρωτοβουλίας «Κίνηση Πολιτών» για την Οδική ασφάλεια νευροχειρουργός στο νοσοκομείο Χανίων, Αντώνης Κρασουδάκης.

Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας

• Κάθε 24 δευτερόλεπτα, ένας συνάνθρωπός μας χάνει τη ζωή του σε τροχαίο
• 8η αιτία θανάτων παγκοσμίως
• 54% των θυμάτων από τροχαία στον κόσμο είναι πεζοί, μοτοσικλετιστές και ποδηλάτες
• 26% των θυμάτων είναι πεζοί και ποδηλάτες, οι οποίοι φτάνουν το 44% στην Αφρική και το 36% στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου εντάσσεται και η Ελλάδα
• 28% των θυμάτων από τροχαία είναι μοτοσικλετιστές
• Παρά την αύξηση στο συνολικό αριθμό θανάτων, έχει σταθεροποιηθεί ο αριθμός των θανάτων αναλογικά με τον παγκόσμιο πληθυσμό. Αυτό σημαίνει ότι οι προσπάθειες σε χώρες μεσαίου ή υψηλού εισοδήματος, έχουν μετριάσει την κατάσταση.
Στα σημεία που έχει προκύψει πρόοδος, αυτή οφείλεται κυρίως στην καλύτερη νομοθεσία αναφορικά για σημαντικές παραβάσεις (υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, οδήγηση χωρίς ζώνη, κράνος ή δίχως χρήση παιδικών καθισμάτων), στις καλύτερες υποδομές (ειδικές λωρίδες για μοτοσικλετιστές, ποδηλάτες και πεζούς), στα καλύτερα επίπεδα ασφάλειας των αυτοκινήτων (προηγμένα τεχνολογικά συστήματα) και στη φροντίδα μετά το ατύχημα

Σε παλαιότερες, αλλοτινές εποχές, που η Ευρώπη είχε θέματα στην οδική της ασφάλεια η ενασχόληση των ΜΜΕ με αυτό το ζήτημα συνέτεινε σημαντικά στη μείωση των τροχαίων θανάτων και στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας”. Μα λέει ο κ. Νώντας Δουζίνας στην ιστοσελίδα του Ιαβέρη **

Ελλάδα 2017

Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat , η Ελλάδα κατέγραψε το 2017 το υψηλότερο επίπεδο θανάτων σε τροχαία δυστυχήματα με μοτοσικλέτες (20 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους). Στον αντίποδα, στη γειτονική Βουλγαρία (στοιχεία 2016) και την Εσθονία το ποσοστό είναι μηδενικό

Πηγή: http://www.skai.gr/news/greece/article/411512/eurostat-proti-i-ellada-se-dustuhimata-me-motosikletes-infogr-1/#ixzz5x8Xy1zQj

Ελλάδα 2018

Σε σύνολο 655 τροχαίων δυστυχημάτων, οι νεκροί ήταν 709.  Από τα θύματα 41 ήταν μέχρι 17 ετών και οι 104 μέχρι 25 ετών. Παιδιά και νέοι και νέες συνολικά 145 θύματα. Απο τα εμπλεκόμενα στα   655 δυστυχήματα ,  τα 231 ήταν δίκυκλα  και τα 332 επιβατικά.

Ελλάδα 2019 –

παρασύρσεις πεζών- θανάσιμοι τραυματισμοί, καθημερινά και αργίες. Δεν έχει τελειωμό η λίστα, δεν έχει αργία η βόλτα του θανάτου.

25 Αυγούστου Κυριακή, Ο 28χρονος σημαιοφόρος του Πολεμικού Ναυτικού, ο οποίος έτρεχε με ιλιγγιώδη ταχύτητα, χτύπησε  με σφοδρότητα την 67χρονη και το εγγόνι της, που περπατούσαν στο πεζοδρόμιο. Δύο θανάσιμοι τραυματισμοί.

Ο οδηγός αρχικά τράπηκε σε φυγή,  ωστόσο οι αρχές που ειδοποιήθηκαν, αμέσως ξεκίνησαν έρευνες, εντοπίζοντάς τον λίγο αργότερα σε θαλάσσια περιοχή κοντά στον τόπο του συμβάντος. Μάλιστα ο οδηγός προσπάθησε να διαφύγει από τους αστυνομικούς, εγκαταλείποντας το ΙΧ του και πέφτοντας στη θάλασσα.

1η Σεπτεμβρίου 2019  Κυριακή ,τροχαίο στη Χαλκιδική: Τους χτύπησε και τους εγκατέλειψε. Ένα Audi ψάχνει η αστυνομία.Από την παράσυρση τραυματίστηκε θανάσιμα ένας 55χρονος Βρετανός, ενώ η 58χρονη σύζυγός του νοσηλεύεται εκτός κινδύνου στο Νοσοκομείο Πολυγύρου. Ο οδηγός άφησε αιμόφυρτα τα θύματά του και συνέχισε την πορεία του. Το δυστύχημα σημειώθηκε έξω από το ξενοδοχείο, στο οποίο διέμεναν.

Έλεγχοι στη Κρήτη, Αύγουστος 2019

Από τους 1.730 οδηγούς που υποβλήθηκαν σε αλκοτέστ, οι 95 βρέθηκαν παραβάτες, ωστόσο σε σύνολο 1.693 παραβάσεων δυστυχώς παρέμειναν στην κορυφή η υπερβολική ταχύτητα και η μη χρήση κράνους.***

Η μεγάλη πλειονότητα συμβαίνει στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και στον αστικό ιστό.

Γι’αυτό είναι απαραίτητη και η δεύτερη προϋπόθεση, δηλαδή η αυστηρή και συστηματική αστυνόμευση.

Οι συστηματικοί έλεγχοι για χρήση ζώνης, κράνους και αποφυγή αλκοόλ θα εμπεδώσουν στον πληθυσμό την αίσθηση ότι ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας και οι κανονισμοί ασφαλείας πρέπει να τηρούνται από όλους μας.

Ο ΚΟΚ είναι κώδικας Ζωής

Αυτοί είναι οι αριθμοί, τα στοιχεία. Η απρόσωπη απαρίθμηση δεν μπορεί να αποτυπώσει  την σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι οικογένειες. Τον πόνο και την απόγνωση μιας οικογένειας που χάνει το παιδί της.  Παιδιά  που ορφανεύουν  και από τους δυό γονείς. Παππούς και γιαγιά  που πρέπει να στηρίξουν και να μεγαλώσουν  τα εγγόνια τους, ή άλλοι συγγενείς.

Και ρωτάμε εσάς κύριε Πρωθυπουργέ, κύριε Υπουργέ Προστασίας του Πολίτη, κάθε αρμόδιο και πολιτειακό παράγοντα  που είναι επιφορτισμένος για την προστασία της ζωής των πολιτών, στους δρόμους της ελληνικής επικράτειας. Από Τύχη ζούμε; Γιατί αυτό καταλαβαίνουμε από αυτά που βλέπουμε και ακούμε, καθημερινά.

Με ένα συγκλονιστικό του κείμενο στο facebook, ο καρδιολόγος, διευθυντής του ΕΚΑΒ στην Κρήτη και παράλληλα διευθυντής της ΜΕΘ του Βενιζελείου, Ανέστης Κιούλπαλης, προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τους πάντες για τη μάστιγα των τροχαίων δυστυχημάτων στο νησί. “Πραγματικά δεν αντέχουμε πια να μαζεύουμε νεκρούς συνανθρώπους μας στις πιο παραγωγικές ηλικίες από τους δρόμους», αναφέρει. «Δεν αντέχουμε πια να νοσηλεύουμε σακατεμένα αγόρια και κορίτσια στα κρεβάτια του πόνου” . 

Εσείς κυρίες και κύριοι, Υπουργέ, Πρωθυπουργέ, Τροχαία, Δήμαρχοι ….πως το αντέχετε; πως το επιτρέπετε;

* πΗΓΗ https://www.cretalive.gr/crete/thanathfora-trochaia-sthn-krhth-to-44-ton-nekron-htan-dikyklistes-dyo-mono-foroysan-kranos-1006052

**ΠΗΓΗ http://www.iaveris.gr/safety-first/280-accidents-kyria-aitia-thanatou-5-29-eton

***ΠΗΓΗ ://whttpsww.news247.gr/koinonia/archisan-symmorfonontai-alkool-odigoi-attiki-ypervoliki-tachytita.7492434.html