έχε το νου σου στο παιδί..

Υπερασπίσου το παιδί γιατί αν γλυτώσει

το παιδί, υπάρχει ελπίδα !!

Και τι είναι ελπίδα; Ελπίδα είναι η πίστη που έχει κάποιος ότι διαθέτει τόσο τη θέληση όσο και τον τρόπο ή τις συνθήκες ώστε να πετύχει τους στόχους του, όποιοι κι αν είναι αυτοί.

Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος που έγραψε τους στίχους, θεωρούσε ότι αυτή η πίστη για επίτευξη σκοπών, προόδου και ειρήνης,  γίνεται μόνο αν γλυτώσει, αν ζήσει και μεγαλώσει το παιδί. Για αυτό έγραψε, την μπαλάντα που διαχρονικά ευαισθητοποιεί και χτυπά καμπανάκι σε νοήμονα όντα. Σε ανθρώπους με ενσυναίσθηση και υπευθυνότητα, αίσθηση ευθύνης και καθήκοντος.

Ο Παύλος Σιδηρόπουλος με τη κιθάρα του, το ερμήνευσε σε μουσική Μίκη Θεοδωράκη.

Για το παιδί λοιπόν, για τα παιδιά μας η μεγαλύτερη φροντίδα όλων μας.

Στο δρόμο για το σχολείο, τα παιδιά  κινδυνεύουν

Για το το Α’ εξάμηνο του 2019, τα στατιστικά της Τροχαίας για τα θανατηφόρα Τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας είναι τραγικά.

Σε σύνολο 298 θανατηφόρων ατυχημάτων(α), χάθηκαν 313 ζωές. Οι 74 ήταν πεζοί. Από τους συνολικά 76 πεζούς που παρασύρθηκαν από διερχόμενο όχημα, οι 74 είναι νεκροί. Οι 2 συνάνθρωποι, που παρασύρθηκαν αλλά επέζησαν, δεν αναφέρουν τα στατιστικά πως ζουν, με ποια τραύματα ψυχικά και σωματικά.

Tα 14 θύματα ήταν παιδιά. Από 0-17 ετών μας αναφέρει η Τροχαία στη στατιστική ανάλυση. Δηλαδή, χωρίς να είναι οδηγοί ή να έχουν οποιαδήποτε ευθύνη. Μωρά, παιδιά,μαθητές δημοτικού και  έφηβοι βρέθηκαν σε λάθος τόπο, λάθος ώρα.   Δεν έκαναν τα ίδια κάποιο λάθος, δεν γνώριζαν πως να προστατευθούν ούτε είχαν τη δυνατότητα να προβλέψουν για να  αποφύγουν τη θανάτωσή τους.

Αθώα θύματα σε ένα περιβάλλον εχθρικό. Ο αδύναμος την πληρώνει  στην κοινωνία των ανεϋθυνουπεύθυνων.  Ποιοί είναι οι (ανεϋθυνο)υπεύθυνοι; Μα πρωτίστως όσοι είναι επιφορτισμένοι με την εφαρμογή του Νόμου για ασφαλείς διαδρομές. Υπάλληλοι Τεχνικής Υπηρεσίας Δήμων και Περιφέρειας. Όχι δεν είναι ο Δήμαρχος ή μόνο ο Αντιδήμαρχος. Είναι οι Προϊστάμενοι σύμφωνα με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου και της Περιφέρειας. Υπάρχει η  Υπουργική Απόφαση ΔΜΕΟ/Ο/3050 του ΥΠΟΜΕΔΙ (ΦΕΚ 2302/Β΄/2013), η ΥΑ 52907/2009(ΦEK 2621/Β’/2009) αλλά και ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.Αυτά πρέπει να εφαρμόζονται,δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια αλλά δέσμια αρμοδιότητα για τους δήμους-υποχρέωση προς τους δημότες τους.

 

Tα παιδιά είναι ευάλωτα στο δρόμο

(1) Τα παιδιά είναι πιό κοντά σε ύψος από τους ενήλικες, το ύψος του ματιού τους είναι περίπου 1 μέτρο από το έδαφος, με αποτέλεσμα να έχουν
περιορισμένη ορατότητα και επομένως διαφορετική αντίληψη του περιβάλλοντος από τους οδηγούς.
(2) Τα παιδιά διαθέτουν κατά το ένα τρίτο στενότερη πλευρική όραση από τους ενήλικες, ενώ δυσχεραίνονται και να κατανοήσουν τη κατεύθυνση
προέλευσης ενός ήχου, άρα και ενός κινούμενου οχήματος επί της οδού.
(3) Τα παιδιά δυσχεραίνονται να κρίνουν τη ταχύτητα με την οποία κινείται ένα όχημα και την απόστασή τους από τα κινούμενα οχήματα. Επομένως
δυσκολεύονται να διασχίσουν με ασφάλεια μια οδό.
(4) Τα παιδιά είναι πολύ κοντά σε ύψος, με αποτέλεσμα οδηγοί οι οποίοι κινούνται με μεγάλη ταχύτητα να μη μπορούν να τα διακρίνουν εύκολα όταν αυτά
περιμένουν να διασχίσουν την οδό ανάμεσα σε σταθμευμένα οχήματα και άλλα εμπόδια.
(5) Οι κινήσεις των παιδιών είναι λιγότερο προβλέψιμες, απ’ ότι των ενηλίκων.

(6) Τα παιδιά έχουν μικρή εμπειρία ως πεζοί, με αποτέλεσμα να μην είναι ενήμερα για όλους τους κινδύνους τους οποίους διατρέχουν και να μη μπορούν να
αντιδράσουν σωστά σε κινδύνους, οι οποίοι παρουσιάζονται απότομα και χωρίς προειδοποίηση

Ο Δρόμος για το Σχολείο, είναι ευθύνη του Δήμου

Οι Δήμοι παρεμβαίνουν υποχρεωτικά στον κοινόχρηστο χώρο, ο οποίος τους ανήκει, για την ασφαλή διέλευση των μαθητών, με συγκεκριμένες εργασίες. Υπάρχουν οι ” Τεχνικές Οδηγίες κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στο αστικό περιβάλλον για την εφαρμογή τους σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων και περιοχές με αυξημένη κίνηση στα πλαίσια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας (Υπουργική Απόφαση ΔΜΕΟ/Ο/3050 του ΥΠΟΜΕΔΙ (ΦΕΚ 2302/Β΄/2013)” .

Τι περιέχουν οι συγκεκριμένες οδηγίες;

Ρυθμιστικές πινακίδες Ρ-40 (απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση) συνδυασμένες με πληροφοριακή Πρ-4α (αρχή ισχύος πινακίδας Ρ-40) ή Πρ-4γ (τέλος ισχύος πινακίδας Ρ-40). Τοποθετούνται εκατέρωθεν της εισόδου του σχολείου και συμπληρώνονται με οριζόντια κίτρινη διαγράμμιση τύπου τεθλασμένης γραμμής.

Πληροφοριακές πινακίδες Π-21 (διάβαση πεζών). Τοποθετούνται έμπροσθεν της εισόδου του  σχολείου και στο απέναντι πεζοδρόμιο και συμπληρώνονται με οριζόντια λευκή διαγράμμιση τύπου ζέμπρας.

Πινακίδα αναγγελίας κινδύνου Κ-16 (κίνδυνος λόγω συχνής κίνησης παιδιών) συνδυασμένη σε ένα στύλο με ρυθμιστική πινακίδα Ρ-32 (μέγιστη ταχύτητα 30 χλμ/ώρα).

Τοποθετούνται στην αρχή του οικοδομικού τετραγώνου που περιλαμβάνει το σχολείο και στην αρχή του απέναντι, εφόσον πρόκειται για δρόμο διπλής κατεύθυνσης.
Σύνθετες πινακίδες οι οποίες περιλαμβάνουν την Κ-16, την Ρ-32 (30) και την ένδειξη “ΑΡΓΑ”.

Τοποθετούνται στα οικοδομικά τετράγωνα της περιοχής πέριξ του σχολείου.

 

 

 

 

 

Οι διαβάσεις γύρω απο σχολεία, ασφαλείς διαδρομές

Σύμφωνα με το  με το με αρ. πρωτ. ΔΟΥ/4144/9540/07-09-2017 έγγραφο της Δ/νσης Οδικών Υποδομών του ΥΠΟΜΕΔΙ και  με “Οδηγία  κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στο αστικό περιβάλλον για την εφαρμογή τους σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων και περιοχές με αυξημένη κίνηση στα πλαίσια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας”:

Οι διαβάσεις με οριζόντια διαγράμμιση (τύπου ZEBRA) δεν θα πρέπει να διαμορφώνονται μπροστά στην  είσοδο  του σχολικού συγκροτήματος, αλλά παραπλεύρως αυτής, ενώ θα πρέπει να συνοδεύονται και από οριζόντια σήμανση (διαγράμμιση των λωρίδων κυκλοφορίας) εκατέρωθεν της διάβασης.
β) Για λόγους ομαλής και ασφαλούς διεξαγωγής της κυκλοφορίας και αποφυγής συνεχών διακοπών πορείας των οχημάτων, θα πρέπει να αποφεύγεται η επανειλημμένη, σε μικρή απόσταση,δημιουργία διαβάσεων με οριζόντια διαγράμμιση (τύπου ZEBRA), αλλά να εξετάζεται συνολικά και λειτουργικά η ασφαλής διέλευση των μαθητών, ιδιαίτερα όταν αυτή εξασφαλίζεται μέσω φωτεινών σηματοδοτών (υφιστάμενων ή υπό εγκατάσταση).

γ) Για την κατακόρυφη σήμανση των διαβάσεων πεζών καθώς και για την κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση των οδών πέριξ των σχολικών συγκροτημάτων, πρέπει να τηρούνται τα προβλεπόμενα στις σχετικές Προδιαγραφές/Οδηγίες και στη βιβλιογραφία.

δ) Για τον καθορισμό των ορίων ταχύτητας θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και οι κυκλοφοριακές συνθήκες των οδών.

 

 

Τα πεζοδρόμια σε όλη την πόλη πρέπει να είναι προσβάσιμα

Βάσει του άρθρου 2 της αριθ. 52907/28-12-2009 (Φ.Ε.Κ. Β’ 2621/31-12- 2009) Υπουργικής Απόφασης σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών, που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών, επιβάλλεται ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, που χρησιμοποιείται για τη συνεχή, ασφαλή και ανεμπόδιστη κυκλοφορία κάθε κατηγορίας χρηστών, με απαραίτητο ελάχιστο πλάτος 1,50μ. (του κρασπέδου μη συνυπολογιζόμενου) ελεύθερο από κάθε είδους σταθερό ή κινητό εμπόδιο και μέγιστη αποδεκτή εγκάρσια κλίση 2%. Οποιαδήποτε εξυπηρέτηση όπως σήμανση, φύτευση, αστικός εξοπλισμός απαγορεύεται να τοποθετείται εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών. Στην περίπτωση υφιστάμενων πεζοδρομίων πλάτους μικρότερου από 1,50μ. η ζώνη αυτή καταλαμβάνει όλο το πλάτος του πεζοδρομίου. Πλάτη μικρότερα από 0,70μ. αποφεύγονται ως μη εξυπηρετούνται άτομα σε αναπηρικό αμαξίδιο.
Το παραπάνω  προβλέπεται και στον Κανονισμό Κοινοχρήστων Χώρων του Δήμου Χαϊδαρίου.
Στα πεζοδρόμια μέσα στα διοικητικά όρια του Δήμου Χαϊδαρίου , προκειμένου να εξασφαλιστεί η ασφαλής και ανεμπόδιστη διέλευση των πεζών και των Α.Μ.Ε.Α., ο ελεύθερος κοινόχρηστος γώρος ορίζεται από το κράσπεδο (του κρασπέδου μη συνυπολογιζόμενου) προς την ρυμοτομική γραμμή, ως κάτωθι (διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση που υπάρχει προκήπιο, αυτό δεν προσμετρείται στο πλάτος του πεζοδρομίου):
1. Σε πεζοδρόμια μικρότερα του 1,50 μέτρου (του κρασπέδου μη συνυπολογιζόμενου), δεν δίνεται καμιά άδεια κατάληψης κοινόχρηστου χώρου.
(Ο προϋπάρχων  κτιριοδομικός κανονισμός ΥΑ 3046/304/30-1/3-2-1989 (ΦΕΚ 59 ∆’) συγκεκριμένα αναφέρει :
“3.5.1. Κατά τη διαµόρφωση των πεζοδροµίων για τη φύτευση δένδρων, θάµνων κλπ., οπωσδήποτε αφήνεται ελεύθερη δίοδος, πλάτους τουλάχιστο 0,60 του µέτρου για τη διέλευση των πεζών. Ειδικά σε πεζοδρόµιο πλάτους µεγαλύτερου ή ίσου των 1,50 µ. η ελεύθερη δίοδος πρέπει να έχει πλάτος 0,80 του µέτρου.”

Μελέτη από την Τεχνική Υπηρεσία, για σωστή δουλειά

Για να υλοποιηθούν τα παραπάνω,πρέπει πρώτα να γίνει έλεγχος της υφιστάμενης κατάστασης γύρω από τα σχολεία,. Να αποτυπωθεί σε τοπογραφικό σκαρίφημα και οι ήδη υπάρχουσες πινακίδες  αλλά και τα πραγματικά εμπόδια γύρω από τα σχολεία. Για μεν τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σε απόσταση 500 μέτρων και για τα γυμνάσια και Λύκεια σε απόσταση 1000 μέτρων. Αυτές είναι  οι αποστάσεις  που διανύουν τα παιδιά ανά ηλικιακή ομάδα, σύμφωνα με μελέτες.

Επίσης πρέπει να συμπεριλαμβάνει και το κόστος υλοποίησης αλλά και τον κωδικό του προϋπολογισμού Εξόδων, που θα επιβαρύνει.

Επίσης η μελέτη πρέπει να αφορά όλα τα Σχολεία, βρεφονηπιακούς σταθμούς κλπ, με συγκεκριμένη αναφορά με την αρίθμηση του σχολείου και τοπογραφικό για το κάθε σχολείο, ξεχωριστά. Η συγκεκριμένη μελέτη πρέπει να αποσταλεί στην Αποκεντρωμένη  Διοίκηση για έγκριση, είναι κανονιστική απόφαση που αφορά κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Είναι Κυκλοφοριακή Μελέτη

Και για αυτό πρέπει να αποσταλεί η τελική μελέτη προς έγκριση στο ΥΠΟΜΕΔΙ και τον ΟΑΣΑ. Μετά την έγκριση απο το Υπουργείο και τον φορέα Αστικών Συγκοινωνιών, πρέπει να αποφασίσει η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και τέλος το Δημοτικό Συμβούλιο.

Ο ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ-ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ

Σήμερα, πρέπει ήδη να εκπονηθεί η μελέτη, Σήμερα να διορθωθούν οι αμέλειες, οι αβλεψίες, τα χατηράκια σε παροδίους. Σήμερα πριν είναι αργά για ένα παιδί στο δρόμο για το σχολείο. Σήμερα να εφαρμοσθεί ο ΚΟΚ και οι λοιπές κανονιστικές Αποφάσεις . Δικαιολογίες δεν χωρούν, υπάλληλοι υπάρχουν, χρήματα υπάρχουν.

Τεχνικά Δελτία για χρηματοδότηση απευθείας απο την Ευρωπαϊκή Ένωση για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ο Δήμος Βάρης -Βούλας -Βουλιαγμένης, βρήκε χρήματα απο  την ΕΕ, απευθείας. Με 1.000.000 για διαπλάτυνση και επισκευή πεζοδρομίων, μετά από συμπλήρωση Τεχνικού Δελτίου, στην αρμόδια υπηρεσία, Ταμείο για την Αυτοδιοίκηση, στις Βρυξέλλες.  Στα 10-δέκα- Τεχνικά Δελτία που έχει υποβάλλει τα τελευταία πέντε χρόνια, έχουν εγκριθεί τα 9 -εννέα- με συνολική χρηματοδότηση πάνω απο 7.000.000 ευρώ. Και για αυτό κάνει και απολογισμό κάθε χρόνο. 

‘Οσοι έχουν έργο να επιδείξουν, το δημοσιοποιούν. Όσοι εκτίθενται δημόσια  για το κοινό καλό, με προτάσεις και λόγο το κάνουν με σαφήνεια και καθαρότητα. Και με σεβασμό στο Νόμο.

Όσοι δεν έχουν έργο αλλά ούτε καν όραμα , τότε ασχολούνται με “ιστοριούλες” και  κουτσομπολιά της γειτονιάς. Υπάκουοι σε “σκιάχτρα” και τζάμπα μάγκες που οριοθετούν  το χώρο τους με μόνη έγνοια την απραξία και την υπεράσπιση των κεκτημένων. Τίποτα δεν αλλάζει στον κόσμο των εφησυχασμένων και χορτασμένων μικρών  ανθρώπων με τα ασήμαντα, τη χλεύη εναντίον των προοδευτικών και οραματιστών, τη δυσφορία για την υπακοή στη δημοκρατία  και εξυπηρέτηση του  γενικού καλού. Γιατί αυτό που ωφελεί όλους και όλες είναι επιζήμιο για τον κοντόφθαλμο, που με περιορισμένη αντίληψη και όραση, δεν μπορεί να αντιληφθεί τίποτα άλλο παρά μόνο  τις δικές του ανάγκες.

Περιμένουμε τα έργα προς όφελος όλων και ιδιαίτερα  για την ασφάλεια των παιδιών μας, για αρχή.

 ΥΓ  Στο δήμο των 3 Β(Βάρη-Βούλα-Βουλιαγμένη)  βρήκαν τρόπο και για τη χωροθέτηση για τα σκουπίδια τους. “Πετύχαμε την υπογραφή Πρωτοκόλλου Συναντίληψης και Συνεργασίας με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, για τη διερεύνηση της πιθανότητας να δημιουργηθεί στη Σχολή Ευελπίδων μικρή σύγχρονη μονάδα ολικής επεξεργασίαςαπορριμμάτων, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του Δήμου
και της Σχολής. Η επιλογή του χώρου έγινε για τον εξής απλό λόγο:Είναι η μόνη περιοχή εντός του δήμου μας η οποία θα
μπορούσε να αδειοδοτηθεί ευκολότερα.”  Με διαφάνεια και ευθύνη προς τους δημότες, ενημερώνουν και προχωρούν με δράσεις και γνώση.

Εμείς στο Χαϊδάρι τι κάνουμε;;